Esteu aquí

El Prat inaugurarà dissabte el projecte d’habitatge cooperatiu més gran de Catalunya

Les persones que hi accedeixen no han de fer cap mena d’inversió inicial, garantint així l’accessibilitat a la promoció. Un exemple únic a Catalunya, reflex de l’esforç de la COV perquè cap família quedi exclosa per tenir baixos ingressos o manca d’estalvis.

dijous, 29 gener, 2026 - 18:15

El projecte de 101 habitatges de lloguer assequible i cooperatiu promogut per la Cooperativa Obrera de Viviendas (COV), en col·laboració amb l’Ajuntament del Prat de Llobregat, arriba a la seva fase final després d’anys de treball, adaptacions i esforç col·lectiu. Es tracta d’una fita molt rellevant a Catalunya, que consolida un model d’habitatge estable, cooperatiu i arrelat al territori, defensant que l’habitatge és un dret i no un producte especulatiu. La inauguració i entrega de claus a les persones adjudicatàries tindrà lloc el dissabte 31 de gener a les 11 h al Passatge de Rosa Sensat, 01-03, al Prat de Llobregat.

Aquest projecte és el més gran de Catalunya on la gestió es fa de forma integral des d'una cooperativa i demostra que es pot fer habitatge de lloguer en el marc de la promoció i gestió cooperativa. Un model de lloguer cooperatiu que reforça el valor de l’habitatge com a bé d’ús i que posa al centre la comunitat, la convivència i la responsabilitat compartida. A més, les persones que hi accedeixen no han de fer cap mena d’inversió inicial, garantint així l’accessibilitat a la promoció. Un exemple únic a Catalunya, reflex de l’esforç de la COV perquè cap família quedi exclosa per tenir baixos ingressos o manca d’estalvis.

En total, 89 famílies han estat adjudicatàries i s'han integrat a la COV com a persones sòcies. Els 12 habitatges restants formen part d’un conveni específic i seran gestionats per Prat Espais. Dos d’aquests habitatges s'adjudiquen a la cooperativa COOUFAR, que constituirà una comunitat inclusiva per a persones amb discapacitat intel·lectual que s'integren al projecte de la COV.

Un edifici sostenible i eficient

La promoció es desenvolupa en 9.860 m² d’edificabilitat sobre un solar públic de 3.300 m² cedit per l'Ajuntament del Prat i compta amb un pressupost d’uns 18 milions d’euros. Tots els habitatges tenen qualificació energètica A, gràcies als sistemes d’aerotèrmia comunitària, l’optimització tèrmica i la ventilació creuada. El conjunt incorpora terrasses àmplies i múltiples espais comunitaris que reforcen la vida compartida.

Al soterrani se situen les 110 places d’aparcament, 69 trasters i les sales tècniques. Els habitatges, d’1 a 4 dormitoris, tenen distribucions generoses, passadissos mínims i cuines obertes que optimitzen l’espai útil. Cada unitat disposa d’un espai tècnic per ubicar rentadora i assecadora, evitant sorolls a les estances principals i amb espai extra d'emmagatzematge.

Finançament 100% públic, ètic i cooperatiu

El projecte compta amb el suport financer de l’Institut Català de Finances, a través de la seva línia ICF Habitatge Social Promoció i gaudeix d’una bonificació del cost financer per part de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya. També ha rebut una subvenció específica del Departament de Territori i ajudes de l’Institut Català de l’Energia relacionades amb sistemes d’autoconsum amb fonts d’energia i sistemes tèrmics renovables. El finançament compta amb aportacions essencials de la cooperativa de serveis financers ètics i solidaris Coop57 i la banca cooperativa Fiare Banca Ética i es completa amb recursos propis de la COV.

La Cooperativa Obrera de Viviendas, més de 60 anys d’història

La COV és una de les cooperatives d’habitatge amb més trajectòria de Catalunya, amb més de 60 anys d’història. Es va fundar el 1962 per donar resposta des de l’organització social i cooperativa a les necessitats d’habitatge de les persones que arribaven al Prat a la recerca de feina en les zones industrials al voltant de Barcelona. La COV segueix compromesa amb aquest principi fundacional i amb la inauguració dels 101 habitatges segueix treballant per garantir l’accés a un habitatge digne al Prat de Llobregat.

 

Aquesta activitat contribueix a l’ODS

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 30 març, 2026 - 13:30

El PR3 allarga el seu recorregut fins la platja els caps de setmana i festius

Fins al 29 de setembre, el PR3 perllonga el seu trajecte fins al litoral els...

divendres, 27 març, 2026 - 14:15

La Hora del Planeta 2026 celebra 20 anys i El Prat es suma apagant la Casa de la Vila i les torres d’aigua

El municipi participarà el 28 de març en l’apagada mundial impulsada per WWF...

dimecres, 18 març, 2026 - 21:00

L’Ajuntament impulsa “Un Prat millor”, un pla d’actuacions intensives per reforçar el manteniment i la neteja de l’espai públic

Amb aquest pla es faran més de 6.000 microintervencions de millora carrer a...