El període de presentació de sol.licituds serà del 19 de juny fins el 30 de setembre de 2024

 

 

  • Estar empadronat al municipi amb una antiguitat mínima de 6 mesos en el moment de sol·licitar l'ajut.
  • Haver-se donat d’alta al Règim Especial del Treball Autònom (RETA) a partir de l’1 de gener de 2023.
  • Desenvolupar l'activitat econòmica al Prat de Llobregat*.
  • Disposar d'un pla d'empresa validat pel Centre Local de Creació d'Empreses del Centre de Promoció Econòmica.
  • Participar en alguna de les accions formatives, tallers o jornades de networking que proposi el personal tècnic del CLSE.
  • Estar al corrent del pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social i al corrent de deutes amb l'Ajuntament del Prat de Llobregat.

 

*No se’n poden beneficiar aquelles persones que hagin exercit la mateixa activitat o una de similar, en règim de treball autònom o per compte propi, en els 6 mesos anteriors a la data d’alta al RETA.

Podeu demanar més informació sobre ajuts i subvencions a través del correu electrònic oae@elprat.cat, trucant al telèfon 93 478 68 78.

L'import final de la subvenció serà del 75% de les despeses degudament justificades, amb un màxim de 4.000 €

L’import màxim de la subvenció serà del 75% de les despeses justificades amb un màxim de 5.000 € per als següents col·lectius:

- persones aturades de llarga durada

- dones

- majors de 45 anys

- menors de 29 anys

- persones en situació irregular

- persones amb diversitat funcional

- persones LGTBIQA+

L'import de la subvenció s'abonarà un cop aprovat l'atorgament definitiu.

 

Despeses subvencionables

Despeses vinculades a l’activitat i referides a:

 

  • Reformes de manteniment i conservació del local, instal·lacions, elements de transport, mobiliari, maquinària, eines i utillatge, equips i aplicacions informàtiques (inclòs el desenvolupament de pàgines web i altres aplicacions
  • de comerç electrònic necessàries per al desenvolupament de l’activitat).
  • Existències inicials.
  • Despeses derivades de consums afectes a l’activitat económica desenvolupada (costos indirectes 10%).
  • Despeses de gestoria i/o assessorament per la posada en marxa de la nova activitat, la tramitació de l’alta i pel compliment de les obligacions fiscals o socials de la forma jurídica, marques i patents i traspassos de negoci.
  • Publicitat i promoció.
  • Despeses en seguretat social o mutualitat del col·legi professional.
  • Despeses d’arrendament associades als locals o despatxos afectes fiscalment a l’activitat.

 

La data de les factures acreditatives de les inversions i despeses realitzades han de ser de l’any de la corresponent convocatòria.

El termini de presetació de sol.licituds serà del 19 de juny fins el 30 de setembre de 2024

Les sol·lictud s’han de presentar de manera telemàtica mitjançant el tràmit disponible a la seu electrònica de l’ajuntament: seu.elprat.cat

Des de l'Ajuntament del Prat de Llobregat es promouen altres mesures per tal d'alleujar la pressió fiscal sobre les empreses i les persones emprenedores. 

Exempció de tributació per inici d'activitat

Documents relacionats

Bases Programa El Prat Emprèn (pdf - 293244 bytes)

Díptic (pdf - 885222 bytes)

Temes relacionats

Servei de creació d'empreses

Conjunt de serveis d'acompanyament i suport a les persones que volen constituir una...

Punt de partida per emprendre

Servei d’informació a les persones emprenedores sobre els recursos i serveis que tenen...

Prepareu el pla d’empresa

Servei de tutoria individualitzada per valorar la viabilitat d’un projecte empresarial.

Reempresa - El traspàs d’un negoci

Servei d’assessorament adreçat a les persones que intervenen en el procés de traspàs d...

Premis El Prat Emprèn Marta Mayordomo 2023

Premis de reconeixement a la iniciativa emprenedora de la ciutat.

Experiències emprenedores

Aquí trobareu experiències de persones que ja han creat la seva empresa.

Amb la col·laboració de