Ciutat i Territori

Mobilitat

Un Prat més pacificat 

La nostra ciutat promou des de fa temps a una millor convivència entre cotxes, bicicletes, patinets i vianants. Ara comptem amb dues grans eines: l’Ordenança de circulació de vehicles i vianants, amb les darreres modificacions, i la intervenció urbanística per construir un espai públic més pacificat.

Tot plegat, posant el vianant al centre com a veritable protagonista de l’espai públic.

De fet, arreu del món, les ciutats estan impulsant canvis per reduir la contaminació, el soroll i la preeminència dels vehicles de motor, en favor del transport públic i d’una mobilitat més sostenible. En paral·lel s’ha disparat l’ús de bicicletes i altres vehicles de mobilitat personal (VMP), com els patinets elèctrics. Enmig de tots aquests canvis, els vianants volen i han de poder recuperar espais públics en unes ciutats que s’han d’adaptar a la crisi climàtica i han d’esdevenir més amables i habitables. Així mateix, cal que els nous mitjans de transport com els patinets, que han arribat per quedar-se, respectin les normes per conviure bé amb la resta d'usuaris de la via pública.

L’Ajuntament del Prat transita cap a aquest model mitjançant dues eines principals. D’una banda, una Ordenança de circulació de vehicles i vianants que l’any passat va introduir diversos canvis per adaptar-se als nous temps. De l’altra, la intervenció urbanística per pacificar carrers amb l’objectiu de desincentivar l’ús del cotxe i, per contra, fomentar modes de transport més sostenibles, especialment el més senzill i antic de tots: anar a peu.

El Prat, ciutat 30

A més velocitat, més contaminació, més soroll i més inseguretat. Per això, l’Ajuntament fixa un límit de 30 km/h al nucli urbà. Aquesta mesura va molt més enllà del simple límit de velocitat. Facilita la convivència entre vianants, bicicletes, patinets i cotxes. Als carrers de vianants o plataforma única (aquests últims com ara el carrer de Sant Pere, de Joaquim Maria Bartrina, etc.), els vehicles han d’adaptar la velocitat a les persones que van a peu i mai poden superar els 20 km/h.

Notícies

Veure totes
tall circulació R2 gener 2025

dijous, 2 gener, 2025 - 11:15

L'Estació del Prat es queda sense circulació de trens fins dissabte a causa de les obres d'Adif per instal·lar una nova catenària

Un pla de transport alternatiu per carretera se suma al servei de la L9 de...

dilluns, 9 desembre, 2024 - 08:30

Continuen les feines d’asfaltat a la ciutat

Aquesta setmana, les feines se centren en el carrer del Coronel Sanfeliu, l...

divendres, 22 novembre, 2024 - 15:45

Obert un nou tram de l’Eixample Sud, per on ja poden transitar vehicles i persones

Ja es pot accedir a la nova zona urbanitzada que comprén la carretera de la...

Informació destacada

Carrers més pacificats

La circulació adquireix una jerarquia en que els vianants són el punt de partida i...

Ens movem en transport públic

La ciutat, compacta i sense desnivells, permet una mobilitat sostenible i segura.

Ajuts per a l'accessibilitat i el transport

Conjunt de mesures per facilitar la mobilitat de les persones amb discapacitat.

Biciregistre

El BiciRegistre és un sistema estatal de registre de bicicletes, i també patinets,...