Entorn d'aprenentatge Cos i moviment (curs 21-22)
Espai formatiu dedicat al cos i al moviment que aplega docents de les escoles bressols municipal del Prat per tal de generar experiències enriquidores d’arts en viu durant la primera infància.
Iniciat aquest curs 2021-22, però continuant amb el treball endegat a l’entorn d’aprenentatge música 0-3 realitzat des del 2017 fins al 2020, aquest entorn d’aprenentatge implica a l’Escola d’Arts en Viu, L’Artesà i les escoles bressols municipals del Prat.
Els objectius d’aquest entorn d’aprenentatge son prendre consciència del propi cos així com enriquir amb noves formes d’expressió corporal la quotidianitat del moviment a l’escola bressol.
L’entorn d’aprenentatge es desenvolupa en 3 etapes diferenciades i que es desenvolupen en diferents espais:
· Jornada de formació interescoles: trobada amb l’educadora artística de l’Escola d’Arts en Viu on hi assisteixen educadores de totes les escoles bressol i es fa formació vinculada amb la didàctica de la dansa en edats primerenques.
· Camins Vius a l’aula: una ballarina desenvolupa una proposta artística a les aules de les escoles bressol on s’exploren les possibilitats del moviment en la quotidianitat de l’escola. Es realitzen dues sessions a cada escola: una sessió d’aula amb el grup de P2, on l’artista interactua amb les criatures i les educadores, i una sessió en format taller que implica a les famílies. Aquest curs, l’artista convidada ha estat Montse Roig, ballarina i coreògrafa de l’obra Blink Magic.
· Acompanyament a l’aula per part de L’Escola d’Arts en Viu: L’educadora artística de L’Escola d’Arts en Viu assisteix a algunes sessions d’aula impartides per les educadores de l’escola bressol, per tal d’oferir-los-hi assessorament i guiar-les en el treball de la música i moviment amb els infants. Els continguts, que beuen del treball realitzat prèviament amb l’artista, son: les capacitats expressives del propi cos i com utilitzar-les com a model corporal a l’aula; les necessitats de moviment i de comunicació a nivell físic de cada etapa de l’infant i la creació de propostes de moviments vinculades a l’entorn de l’escola.