Projecte Auxiliars de Conversa d'Anglès a l'Escola Sant Jaume (curs 18-19)
El projecte Auxiliars de Conversa d’Anglès neix amb la voluntat d’engegar un projecte a llarg termini per transformar la realitat lingüística del Prat. Potencia l’ús de l’anglès en diversos àmbits culturals i la seva visibilitat a la ciutat, millora la competències en llengua anglesa de l’alumnat i impulsa la innovació metodològica i la capacitació del professorat.
El projecte aposta per l’entrada a l’aula d’auxiliars de conversa de forma continuada. La pràctica recurrent dels alumnes amb la llengua anglesa s’acompanya del seu ús en diferents contextos culturals i d’aprenentatge. Potenciant l’intercanvi cultural, la relació entre espais lectius i no lectius i el treball en xarxa es reforça el caràcter comunitari de l’aprenentatge i el vincle amb la ciutat. Els espais de coordinació i formació amb els docents faciliten també les millores metodològiques als centres educatius.
En aquest curs 2018-2019 hi participen 8 escoles de primària, 4 instituts, 1 escola d’adults i la Biblioteca Antonio Martin.
S’ adreça a tots els alumnes des de P4 a 6è. L'escola Sant Jaume és pionera en metodologies AICLE .
Treball a l’ aula
Amb els alumnes d'infantil l' auxiliar educatiu intervindrà en els espais d'ambients d'aprenentatge, amb cicle inicial intervindrà fent robòtica (matemàtiques) amb l'alumnat de primer, educació física en anglès amb l'alumnat de segon i anglès comunicatiu amb els dos nivells. Amb cicle mitjà intervindrà en les classes d'Educació Física i amb l'especialista d'anglès potenciant habilitats comunicatives. A cicle superior intervindrà fent Art en anglès amb l'alumnat de cinquè i treballant en petits grups amb l'alumnat de sisè en dues sessions setmanals.
Treball en el temps no lectiu
L'auxiliar acompanya alumnes d'infantil i primària durant algunes hores d'esbarjo i de menjador.
Treball amb el centre educatiu i els docents
Es preveu la realització de classes de conversa per part de l’auxiliar amb el professorat , amb el doble objectiu d’ integrar l’auxiliar al centre i també perquè el professorat pugui millorar les seves competències comunicatives en llengua anglesa.