Esteu aquí

13.000 pratencs i pratenques voten al referèndum de l'1O als sis locals electorals del Prat

Centenars de persones s'han concentrat aquest migdia a la pl. de la Vila com a mostra de rebuig a la repressió policial

Concentració d'aquest migdia a la pl. de la Vila.

dilluns, 2 octubre, 2017 - 13:00

13.000 pratencs i pratenques van votar ahir al referèndum de l'1 d'octubre, celebrat a sis locals electorals a la ciutat. D'aquestes persones, poc més de 10.000 van votar Sí a la independència de Catalunya mentre que gairebé 2.000 hi van votar en contra. La resta de vots van ser blancs o nuls. A diferència d'altres ciutats catalanes, la jornada es va desenvolupar al Prat amb tranquil·litat i sense càrregues policials. 

A l'Institut Baldiri Guilera, a l'Oficina de Benestar Social i a l'Equipament Cívic Delta del Llobregat, tots tres esdevinguts locals electorals, algunes persones havien passat la nit del 30 de setembre a l'1 d'octubre, mentre que altres decenes de persones van començar a arribar als 6 punts de votació a partir de les 5 h del matí a fi de protegir-los.

D'altra banda, avui a les 12 h centenars de persones s'han concentrat a la plaça de la Vila en una mobilització que han convocat la Taula per la Democràcia, el comitè unitari de l'Ajuntament i altres entitats per condemnar l'actuació policial durant la celebració del referèndum d'aquest diumenge. 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 28 març, 2025 - 15:30

L'Ajuntament del Prat aprova de forma unànime una declaració institucional amb motiu del Dia Internacional del Poble Gitano

El text aprovat pel plenari destaca la importància de donar a conèixer la...

dijous, 27 març, 2025 - 20:15

L’Ajuntament del Prat reforça la inversió en el bon manteniment del clavegueram

El ple municipal aprova una declaració institucional amb motiu del Dia...

dimarts, 25 març, 2025 - 15:00

L’Ajuntament del Prat abandona X, en defensa del benestar digital i del dret de la ciutadania a rebre una informació veraç

La ciutadania podrà seguir accedint a la informació a través de la resta de...