Dinàmica per grups de direccions dels centres educatius participants a IntersECCions
divendres, 8 febrer, 2019 - 12:45
El dia 22 de gener es va celebrar la segona reunió trimestral del curs 2018-2019 amb les direccions dels centres educatius públics que participen al Programa IntersECCions així com Inspecció educativa, responsables d’àmbit, oficina tècnica, direcció del Programa, Cap del servei de Cultura i Cap de la secció d’Educació.
Aquests espais de trobada s’organitzen per tal d'informar sobre el desenvolupament general del Programa i compartir punts de vista i opinions així com acordar conjuntament aquells aspectes que afecten a les comunitats implicades a IntersECCions.
Es va realitzar la presentació del nou organigrama del Programa que, aquest curs i després d’haver realitzat un concurs públic, s’amplia i consolida l’estructura amb una nova Oficina Tècnica.
La nova Oficina tècnica ofereix el suport tècnic i metodològic en el disseny i implementació dels aspectes transversals del Programa (disseny d’accions, documentació, comunicació, avaluació) i la gestió operativa dels projectes i accions de cada àmbit. Per això, incorpora un equip de 6 persones, que fan d’enllaç entre les responsables d’àmbit i la direcció, amb els equips que desenvolupen els projectes i accions del Programa IntersECCions. Descarregueu l’organigrama aquí.
Recollint la necessitat manifestada en la darrera reunió de direccions sobre reforçar l’alineament d’objectius entre els centres educatius i IntersECCions es proposa una dinàmica per treballar en grup i posar en comú com cada centre posa en valor la seva vinculació amb el programa. Quins relats, valors i oportunitats ja s’utilitzen i com veuen les potencialitats d’aquesta col·laboració. Com a resultat de les aportacions, fruït de la dinàmica de treball s’han recollit un seguit d’ideees força utilitzades i posades en valor des dels centres educatius. Consulteu-les, en format diagrama, aquí.
Servei Públic, projecte de ciutat. Treball en xarxa, espai de vincle, treball comunitari. Vinculació a la ciutat , visibilitat a la ciutat del què ocorre al centre, la cultura entra del carrer a l’aula, la ciutat entra a l’aula, agents de la ciutat dins l’escola. Sistema educatiu inclusiu, equitat, igualtat, compensador de desigualtats. Innovació pedagògica, expertesa externa entra a l’escola, formació des de la pràctica i el modelatge, incorporació de noves metodologies, transformació de metodologies. Itineraris personalitzats, millora de resultats, èxit escolar, descobriment de talents. Innovació institucional, integrat dintre del PEC, incorporat dintre del PGA i la memòria, canvi sistèmic a l’escola (al claustre, a l’alumne/a).
La trobada finalitza compartint amb les direccions quins objectius de desplegament planteja el programa per aquest curs. Es destaquen tres.
La reunió es tanca posant en comú la manera d’avançar conjuntament en la concreció d’un marc avaluador, acordat entre totes les parts, des d’on es formulin els indicadors i el què es vol avaluar.
divendres, 7 març, 2025 - 14:15
dijous, 6 març, 2025 - 11:00
dimecres, 5 març, 2025 - 21:00