dilluns, 10 febrer, 2020 - 12:45
Un equip de 2 professionals de L’Escola d'Arts en Viu investiguen aquest curs les potencialitats de la tecnologia en l’aprenentatge i la pràctica artística, creant dispositius a l’abast de l’alumnat. Gràcies a la nova dinàmica de confluències de L'Escola ha estat fàcil enguany idear experiments que evolucionin els projectes educatius ja encetats per part de l'equip de tecnologia.
Per una banda s’està aplicant la teoria de colors al camp de la dansa, sense perdre de vista el color com a unificador artístic, i aportant la tecnologia com la capa invisible que crea la màgia.
En aquest projecte, estudiants de dansa vestits de diferents colors primaris, crearan música en moure's per diferents zones de l'escenari. Una càmera recollirà i identificarà el moviment dels diferents colors per definir les diferents zones per on passa cada ballarí. A més s’utilitzaran diferents sensors físics que permetran enviar paràmetres MIDI. El resultat esperat és que els estudiants puguin disparar diferents loops d'una composició creada per a l'ocasió, composta pensant en què la interpretaran ballarins en comptes de músics!
Per altra banda s’està creant des de fa dos cursos, un aparell que s’ha batejat amb el nom de "Piano strips". Aquest aparell modular que s’acobla als teclats de piano estàndard, permet visualitzar diferents escales, modes o acords sobre un piano acústic a temps real. El giny es controla mitjançant una aplicació per mòbil dissenyada especialment i és compatible amb aplicacions de software existents com Lògic Pro i Ablenton, i també es pot utilitzar a través d’un teclat MIDI. S’ha dissenyat tota la part electrònica amb programari específic i en aquests moments es troba en fase d’assemblatge.
Amb l’afany d’introduir la ludificació a l’ensenyament musical s’ha fet una feina de creació de videojocs. Durant els últims anys s’han creat diversos videojocs en els quals s’ha utilitzat el violí com a joystick per assolir objectius musicals molt concrets, com l’afinació, l’articulació, el ritme, la mètrica, les dinàmiques, la memòria o la lectura, entre d'altres.
Es pretén que la pedagogia de grup sigui l'eix vertebrador, i per això està dissenyat per ser usat amb un mínim de cinc usuaris, amb una lògica cooperativa. Un dels reptes que es plantegen és el d’assolir una jugabilitat fiable.
Es podrà veure una mostra de tot plegat a les audicions i espectacles de juny que està preparant L’Escola.
dimecres, 20 novembre, 2024 - 12:15
dilluns, 18 novembre, 2024 - 10:00
divendres, 15 novembre, 2024 - 17:15