dijous, 9 abril, 2020 - 09:15
El govern municipal va presentar ahir al ple municipal, que es va realitzar amb mitjans telemàtics, un informe de balanç de les mesures d’urgència adoptades entre el 16 de març i el 2 d’abril front a l’emergència del coronavirus al Prat. Fins al moment, ja s’han adoptat diverses mesures per donar suport a les persones en situació de vulnerabilitat, com ara el repartiment d’àpats a domicili, especialment entre persones grans, que ha crescut d’un 30% des de mitjans de març, entre d’altres.
Les mesures socials adreçades als col·lectius més vulnerables són una de les principals línies d’actuació que ha seguit l’Ajuntament des que es va iniciar l’emergència pel coronavirus, juntament amb d’altres tipus d’accions, com es pot consultar a l’informe de balanç. Es tracta de mesures d’urgència per respondre a la crisi sanitària, una moratòria fiscal per allargar el termini de pagament d’impostos i taxes municipals, mesures de protecció del teixit productiu local i l’adequació de diversos serveis municipals al format telemàtic.
Entre les mesures socials, moltes d’elles estan destinades a cobrir les necessitats alimentàries i bàsiques de les persones en situació de vulnerabilitat. En són un exemple els àpats a domicili, que actualment s’estan distribuint entre 88 persones al dia, però també s’han desenvolupat d'altres accions. Per exemple, s’han repartit targetes moneder per a les famílies dels 1.081 infants que tenen beques de menjador de la Generalitat, per tal que puguin seguir mantenint una alimentació saludable mentre les escoles segueixin tancades. A més, hi ha 91 infants més que reben aquests ajuts directament per part de l’Ajuntament. També s’han activat d’altres modalitats de targetes moneder, com ara les adreçades als infants de les escoles bressol municipals (86 beneficiaris), o les de berenar per als joves del Centre Obert (35 beneficiaris). Així mateix, s’ha reforçat l’activitat del Punt Solidari, espai municipal gestionat per la Creu Roja, per repartir productes bàsics a famílies vulnerables (actualmente 514), que s’ha vist reforçat aquests dies amb la col·laboració de voluntariat de la Fundació Rubricatus. A més, la Creu Roja ha iniciat el repartiment de productes bàsics a domicili, amb 5 entregues setmanals.
També s’han reajustat els Serveis d’Atenció Domiciiària a l’actual context d’emergència, focalitzant l’atenció en els casos més prioritaris, mentre que la resta d’usuaris segueixen rebent seguiment telefònic. També s’està reforçant l’atenció telefònica per fer seguiment del benestar físic i emocional de diferents col·lectius a través de diferents serveis: la teleassistència (1.500 persones usuàries al Prat), el seguiment telefònic des de serveis socials (a 1.200 persones més sense teleassistència), trucades des dels casals a la gent gran, atenció a distància de la Unitat de primera atenció de serveis socials (UPASS), servei de suport psicològic, etc.
Pel que fa a la gent gran, també cal destacar que l’Ajuntament ha sol·licitat una desinfecció de la residència Onze de Setembre de la Generalitat, la més afectada per la crisi del coronavirus al Prat, a la Unitat Militar d’Emergències i ha demanat al govern català que engegi mesures urgents al respecte. Així mateix, ha ofert materials sanitaris i de protecció al personal de la residència.
En matèria d’habitatge, cal recordar que s’han suspès tots els desnonaments als jutjats del Prat, tal com va sol·licitar l’alcalde al jutge degà de la ciutat. També s’han cercat alternatives habitacionals d’urgència per a les persones sense llar (28 fins al 2 d’abril), amb la col·laboració de l’alberg de Fundesplai i Sociohabitatge. Prat Espais també ha habilitat un servei d’assessorament per resoldre necessitats habitacionals derivades del context de l’emergència.
De cara a les persones a l’atur o en recerca de feina, autònomes o empreses, també s’estan duent a terme accions destinades a facilitar la formació online o a rebre orientació personalitzada. També s’està donant assessorament online a persones autònomes, microempreses i Pime sobre les mesures extraordinàries decretades pels govern espanyol, català i local a les quals es poden acollir, així com accions informatives, com un butlletí que arriba cada setmana a 2.500 empreses del Prat, entre d’altres accions.
Informe de balanç de les mesures d'urgència front al coronavirus al Prat (pdf - 474332 bytes)
Informe de balanç de les mesures d'urgència front al coronavirus al Prat
dimarts, 19 novembre, 2024 - 11:30
dilluns, 18 novembre, 2024 - 14:45
dilluns, 18 novembre, 2024 - 14:45