dilluns, 2 novembre, 2020 - 09:00
El Ple Municipal, en la sessió del passat dimecres 7 d’octubre, va aprovar una modificació del Pla d’Actuació Municipal (PAM) 2020-2023 per tal d’adaptar-lo a la nova situació social i econòmica provocada per la pandèmia de la COVID-19. El PAM es va aprovar ràpidament, poques setmanes abans de l’eclosió de la pandèmia, i, per tant, aquesta revisió va en la línia d’impulsar la reconstrucció de la ciutat, colpejada per la crisi sanitària, social i econòmica del coronavirus. L’objectiu de la modificació és reformular les prioritats per reforçar l’aposta del PAM de bastir les bases d’una ciutat més cohesionada, pròspera, sostenible i innovadora.
En aquest sentit, la revisió aprovada referma l’aposta per uns serveis públics de qualitat que tinguin cura de la gent del Prat i el suport al sistema sanitari, l’impuls d’una residència de gent gran a l’alçada de les necessitats del segle XXI, la lluita contra l’escletxa digital, la defensa del dret a l’habitatge i un espai públic de qualitat.
Una ciutat per caminar
En l’apartat d’inversions, el nou PAM n’ajorna alguna d’important però no urgent, com la reforma del Centre Cívic Jardins de la Pau, mentre prioritza actuacions encaminades a pacificar carrers i donar més espai a les persones vianants. La pandèmia ha posat de manifest la importància de disposar d’espais públics de qualitat i amplis, on es pugui caminar de manera còmoda i segura.
Zones de vianants
Amb aquesta visió, s’actuarà sobre diversos carrers. Una de les inversions més destacades es farà a l’avinguda del Canal, que es convertirà en zona de vianants entre els carrers de Barcelona i Santiago Rusiñol. Aquesta cèntrica avinguda, en bona part ja pacificada, esdevindrà un important eix verd de vianants que creuarà pel bell mig de la ciutat de nord a sud.
També es convertiran en zones de vianants els trams dels carrers Castella i Frederic Soler situats entre Verge de Montserrat i el carrer Indústries. També s’estudiarà la conversió de tot el carrer Primer de Maig en zona de vianants.
Prioritat invertida
Altres carrers canviaran la seva prioritat de pas, que dels vehicles passarà als vianants, tot esdevenint de plataforma única i amb una reducció dràstica de la velocitat permesa. Aquest serà el cas dels carrers Sant Pere, Sant Boi i Viladecans, que seguiran el mateix model ja aplicat al carrer Joaquim Maria Bartrina.
Ampliació de voreres
Una altra solució per dotar de comoditat i seguretat els desplaçaments a peu és l’ampliació de voreres. Així es farà a dos carrers per on circulen autobusos, com és Enric Borràs.
Zona 30
L’ampliació dels espais per a vianants vindrà acompanyada de canvis en la mobilitat dels vehicles. Així, es preveu limitar la velocitat a 30 km/h a tota la ciutat.
Informació apareguda a l'edició de novembre del 2020 de la revista 'El Prat' (pdf - 249147 bytes)
Informació apareguda a l'edició de novembre del 2020 de la revista 'El Prat'
dimarts, 24 desembre, 2024 - 08:30
divendres, 13 desembre, 2024 - 14:30
dimecres, 11 desembre, 2024 - 14:30