dimecres, 20 gener, 2021 - 10:00
El confinament municipal i les restriccions comercials en vigor des del 7 de gener no alteren el dret a fer el canvi o devolució d’acord amb les condicions anunciades per l’establiment, que ha d’oferir una solució a la persona compradora per poder realitzar-lo tot i les restriccions Les persones consumidores conserven el dret al canvi i devolució de les compres de Nadal en els termes anunciats per l’establiment, malgrat les darreres restriccions a la mobilitat per fer front a la Covid-19, en vigor des del 7 de gener.
L’Agència Catalana del Consum (ACC), del Departament d’Empresa i Coneixement, informa que si l’establiment ha anunciat l’admissió de canvis i devolucions, s’ha d’oferir a la persona consumidora una solució acordada per tal poder efectuar-los. En el context actual de confinament municipal i de restriccions comercials, els terminis per fer els canvis i les devolucions de les compres realitzades no es paralitzen. Tot i així, i d’acord amb el que estableix el Reial decret llei 11/2020 de 31 de març, davant de la impossibilitat de fer el canvi o la devolució dins del termini establert per l’empresa –ja sigui perquè la botiga es troba en un altre municipi o bé perquè l’establiment roman tancat–, la persona consumidora no perd el dret a fer el canvi o la devolució d’acord amb les condicions anunciades per l’establiment.
En compres en establiments presencials, els canvis i devolucions només són obligatoris quan el producte no està en bon estat o bé l’establiment anuncia per qualsevol canal que els accepta com a deferència comercial. Si l’establiment anuncia que admet canvis o devolucions, ha d’informar de les condicions per fer-los, és a dir, quin és el termini, si hi ha excepcions o i si farà la devolució dels diners o un val de compra. Així doncs, si l’establiment continua obert o disposa d’algun canal d’atenció al client, l’ACC recomana a les persones consumidores que es trobin en aquesta situació que contactin amb la botiga o l’empresa per trobar una solució acordada. En aquells casos en què resulti impossible contactar amb l’empresa o bé sorgeixi qualsevol desavinença amb l’establiment, un cop s’aixequin les restriccions les persones consumidores tindran 14 dies per reclamar a la botiga el canvi o la devolució. L’empresa disposa de 60 dies per arribar a un acord amb la persona consumidora. En cas que l’establiment i la persona que compra no arribin a cap acord en aquest termini màxim de 60 dies, la persona consumidora té dret a presentar una reclamació per exigir el compliment de les condicions que oferia l’establiment en el moment de la compra. Les reclamacions les pot presentar al Servei públic de consum o a través del formulari web de l’Agència Catalana del Consum.
Compres on line
Les compres online no s’han vist afectades per les restriccions decretades i per tant, continua sent d’aplicació la normativa general, que contempla el dret de desistiment, amb la possibilitat de retornar el producte en el termini màxim de 14 dies un cop es rep. En queden exclosos els productes personalitzats o fets a mida; aquells que es fan malbé ràpidament, com ara aliments; o els serveis que tenen una data concreta de prestació, com ara bitllets de transport, entrades per a espectacles o reserves d’hotel. Podeu escoltar l' entrevista de El Prat Ràdio al cap dels Serveis Municipals de Salut Pública i Consum parlant del tema el passat 19/01/2021.
dimarts, 19 novembre, 2024 - 11:30
dilluns, 18 novembre, 2024 - 14:45
dilluns, 18 novembre, 2024 - 14:45