dijous, 27 novembre, 2014 - 14:17
Aquest matí s'ha iniciat el període de proves del pròxim tram de la línia L9 del metro que entrarà en servei, entre Zona Universitària i l’aeroport de Barcelona-el Prat.
L'alcalde del Prat, Lluís Tejedor; el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila; i el president de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i alcalde de la capital catalana, Xavier Trias, han viatjat en un convoi entre les terminals 1 i 2 de l'aeroport.
El nou tram de la L9 entrarà en servei el febrer de 2016, abastarà 20 quilòmetres i comptarà amb 15 estacions, amb una previsió de 23 milions de viatgers anuals.
Durant la fase que ara comença, es comprovaran aspectes com les instal·lacions elèctriques i de seguretat, estacions, ventilació, energia, comunicacions i portes automàtiques. En total, es desenvoluparan durant més d’un any fins a 3.700 protocols de proves, alguns dels quals requereixen diversos mesos.
Aquest període constarà de diverses etapes: ara, les circulacions en proves s’efectuaran entre les dues estacions de les terminals T-1 i T-2 , amb una unitat que actualment ja presta servei a la xarxa de metro. Progressivament s’aniran ampliant les circulacions fins a Zona Universitària i entre la primavera i la tardor de 2015 s’aniran incorporant a les proves cadascuna de les 14 unitats que donaran servei a la nova línia. Finalment, es portarà a terme la fase de marxa en blanc (simulació del funcionament del servei).
Addicionalment a l’execució i seguiment de les proves, s’estan analitzant les diverses alternatives d’explotació del tram fins a l’aeroport, amb la previsió de freqüències de pas de 7 minuts.
La posada en servei del nou tram de l’L9 permetrà arribar en metro a la T-1, la terminal més utilitzada de l’aeroport (actualment, el servei de Rodalies arriba fins a la T-2) i unir tres municipis: Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. En el seu recorregut, facilitarà l’accés en transport públic a centres educatius, zones comercials i àrees logístiques i de promoció econòmica. Al mateix temps, millorarà la mobilitat més local i dotarà de servei de metro zones habitades que fins ara no en tenien. En longitud, el nou tram és equiparable a l’L1 de Metro, la més llarga de la xarxa, que té 20,7 quilòmetres.
Les estacions del Prat
Les noves estacions de l’L9 que entraran en funcionament són: Zona Universitària (connexió amb l’L3), Collblanc (L5), Torrassa (L1), Can Tries-Gornal (que connectarà en el futur amb el ramal cap a Zona Franca), Europa-Fira (FGC), Fira, Parc Logístic, Mercabarna i, ja dins del territori del Prat, les Moreres, el Prat Estació (Rodalies i Regionals), Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport T-2 (Rodalies) i Aeroport T-1.
En paral·lel al nou tram, entraran en explotació 6,3 quilòmetres (3,3 km en túnel i 3 en viaducte) del ramal de Zona Franca per tal que els trens puguin accedir a la zona de tallers i de dipòsit.
Estat dels treballs
Fins al moment, els trams de túnels i de viaducte estan executats, així com la zona de tallers de trens i el gruix de les estacions. A més de les proves amb el material mòbil, els treballs que es duran a terme fins a la posada en servei del nou tram corresponen a instal·lacions de cable i fibra òptica, finalització de la col·locació de via i catenària, tancament d’andanes, instal·lacions de sistemes de comunicació i de conducció automàtica, d’ascensors i d’escales mecàniques en estacions, així com tasques d’obra civil i arquitectura i instal·lacions al tram comprès entre Zona Universitària i Parc Logístic.
divendres, 13 desembre, 2024 - 14:30
dimecres, 11 desembre, 2024 - 14:30
dilluns, 9 desembre, 2024 - 14:15