Esteu aquí

Comença la campanya de poda de l'arbrat viari

Les tasques es duran a terme durant el primer trimestre de l’any i s'actuarà sobre uns 3.000 arbres

Poda Carretera Marina Octubre 2021

Imatge d'arxiu

dilluns, 24 gener, 2022 - 13:45

El departament municipal de Manteniment i Serveis Urbans ha iniciat la campanya anual de poda de l'arbrat viari de la ciutat, que es durà a terme durant el primer trimestre de l’any. En total, es farà l’esporga d’uns 3.000 arbres situats al nucli urbà del Prat.

Mitjançant l’esporga de l’arbrat, es volen aconseguir diferents objectius, com mantenir la bona salut dels arbres i evitar que el seu excessiu creixement malmeti instal·lacions, mobiliari urbà o elements d'edificis.

Aquests treballs es va iniciar la setmana passada amb la poda de retall i la retirada de fruits dels tarongers amargs situats als carrer de Jaume Casanovas, la Carretera de l’Aviació, Mossèn Cinto Verdaguer i el Passatge del Rector Martí i Pinyol. Aquesta setmana, es continuarà amb els tarongers del barri del Sector Urgoiti i Ponsich i dels carrers Major i Nicolás Maria Urgoiti, i amb les tipuanes de l’Avinguda Onze de Setembre entre els carrers Rector Homs i Jaume Casanovas. En aquest darrer tram, es preveu que els treballs d’esporga finalitzin la setmana vinent.

La tardor i l'hivern són les estacions més adients per fer aquestes tasques per mantenir els arbres urbans en bones condicions de salut. De fet, el passat mes de novembre ja va arrencar la campanya de poda i renovació de l’arbrat a la Carretera de la Marina, que aquest mes de gener s’estendrà al nucli urbà del Prat.

Durant el 2022 també es renovaran fins a 400 arbres de la ciutat

A les tasques d’esporga s’hi afegeixen les de replantació, per tal de reemplaçar aquells arbres que s’han perdut a la ciutat (per envelliment, malaltia, inadaptació a l’entorn, actes vandàlics...). Enguany, està previst plantar fins a 400 arbres a la ciutat. Aquesta setmana, els equips de plantació treballaran al barri de Sant Cosme i també en zones puntuals de La Granja i el nou Eixample.

Aquestes tasques s’emmarquen en pla director de la ciutat en aquesta matèria, que delimita quines són les espècies d’arbrat del Prat i com s’han de distribuir en l’espai urbà.

A partir d’ara, s’anirà informant a través dels canals de Ciutat i Territori dels carrers del Prat en què es farà la poda de l’arbrat periòdicament.

Compartir

Noticies relacionades

Inauguració del mirador de flamencs

divendres, 10 gener, 2025 - 10:30

Un nou mirador que permet observar flamencs dona el tret de sortida al Pla per fomentar el turisme sostenible al Delta del Llobregat

L'actuació és la primera al Prat d'aquest projecte liderat per la Diputació...

dimecres, 8 gener, 2025 - 13:00

Requisits i tràmits per participar al sorteig dels pisos de lloguer assequible de la COV

Ha arribat el moment de comprovar que esteu correctament inscrits al Registre...