Esteu aquí

Coses a tenir en compte en preparar un viatge

Quan es prepara un viatge s'han de tenir en compte una sèrie de recomanacions referents al funcionament de les agències. Evitar problemes i conèixer com actuar davant d'un imprevist és bàsic quan la finalitat és aconseguir gaudir d'uns dies de vacances.

dissabte, 1 juny, 2002 - 02:00

Les condicions del viatge sempre han de constar per escrit: dates, horaris, mitjans de transports a utilitzar, itineraris, serveis inclosos, dades de l'agència organitzadora i preu total, entre d'altres característiques. Al contracte d'un viatge combinat també s'ha d'especificar si s'exigeix un nombre mínim de persones i, en tal supòsit, la data límit d'informació al consumidor en cas de cancel·lació.

 

A l'hora de reservar el viatge combinat, l'agència pot exigir un dipòsit no superior al 40% del cost total previst, excepte en el cas que les condicions dels proveïdors imposin el pagament anticipat, contra el qual han de lliurar un document justificatiu on constin les quantitats rebudes i els conceptes.

 

Quan l'organitzador es vegi obligat a modificar les condicions pactades, haurà de notificar-ho al client i aquest pot decidir entre acceptar les modificacions i llurla seva repercussió en el preu o rescindir el contracte sense penalització.

 

Pel que fa a les variacions en els preus dels viatges reservats, cal dir que els preus només es poden modificar si aquesta possibilitat no s'ha previst al contracte. Els motius que justifiquen deun canvi de preu tant sols estan justificats sónper un augment del cost del transport, del preu dels carburants, de les taxes i impostos relatius a determinats serveis o del canvi de moneda aplicat al viatge. En tot cas, la revisió només es pot fer fins a vint dies abans de la data de sortida.

 

En tot moment el consumidor pot desistir dels serveis sol·licitats, però ha d'indemnitzar a l'agència amb les quanties següents:

 

En el cas de serveis solts, abonarà les despeses de gestió i anul·lació.

 

 

En el cas de paquets turístics , a més de les despeses de gestió, té una penalització consistent en del 5% de l'import total del viatge, si l'anul·lació es produeix amb més de 10 i menys de 15 dies d'antelació a la data de començament del viatge; del 15%, si es produeix entre els 3 i 10 dies abans de l'inici del viatge, i del 25%, si es produeix dins les 48 hores anteriors a la sortida. Si la persona interessada no es presenta a l'hora prevista per a la sortida, no tindrà cap dret al cap retorn de la quantitat abonada.

 

 

Com actuar
Si un cop començat el viatge no es poden subministrar el serveis contractats, l'agència ha d'oferir una solució al consumidor. Si les diferents alternatives no són acceptades per la' persona interessatda, l'agència té l'obligació de facilitar-li la tornada al punt d'origen i, quan sigui procedent, pagar-li una indemnització.

 

En el cas de no estar d'acord amb els serveis que s'han rebut, es pot presentar una queixa omplint els fulls de reclamació que les agències tenen a disposició del públic. Si el que es vol és una indemnització s'ha d'anar via judicial o sol·licitar un arbitratge, que és una via gratuïta de resolució de conflictes que ofereix l'Administració, però que ha de ser expressament acceptada per les parts.

 


Campanya d'inspecció

 

Durant el mes de juny, l'Ajuntament duu a terme una campanya d'inspecció adreçada a totes les agències de viatge que exerceixen l'activitat en el nostre municipi. L'inici de la campanya coincideix amb un dels períodes que més s'utilitzen els serveis d'aquest sector. És tracta d'una tasca preventiva de consum que pretén comprovar el grau de compliment del reglament que regula les agències de viatges. Les visites es duen a termerealitzen amb la col·laboració de l'Àrea de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, segons un conveni signat amb la finalitat de cooperar per aconseguir una millorar dels drets dels consumidors i usuaris.

Marga Poncel

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 28 novembre, 2024 - 12:30

La Mostra d’Entitats del Prat arriba a la 22a edició

Gairebé un centenar d’entitats de la ciutat posaran en valor el Prat més...