divendres, 20 desembre, 2002 - 01:00
Amb l'aprovació del Pla Director d'Ampliació de l'aeroport del Prat a l'octubre del 1999, es va consolidar la idea de la construcció d'una nova terminal de passatgers entre l'actual pista principal i la futura tercera pista. A més, la definició de la nova zona aeroportuària, que s'estén cap a l'oest i penetra en els termes municipals de Sant Boi de Llobregat i Viladecans, obligava a desviar l'autovia de Castelldefels per permetre el desenvolupament de la ciutat aeroportuària.
Aquestes modificacions territorials han fet necessari dissenyar uns nous accessos a l'aeroport pel sector oest que permetin connectar l'autovia amb la nova terminal entre pistes. Aquest nou sistema viari es projecta actualment i se sotmet als tràmits pertinents d'informació pública.
No obstant això, aquesta tramitació ha posat en evidència un fet enormement preocupant: els nous accessos a l'aeroport es projecten d'una manera fragmentada, com es demostra en els tràmits d'informació que han tingut lloc recentment, i als quals l'Ajuntament del Prat ha presentat les seves al·legacions.
Allò que hauria de ser un sol projecte s'ha dividit en tres: un que ha d'autoritzar la Generalitat però que executarà AENA, un altre que farà la Direcció General de Carreteres de l'Estat i un altre que executarà AENA directament perquè es troba dins del camp de vol.
La fragmentació del projecte conduirà a executar tres obres diferents, amb dues declaracions d'impacte ambiental emeses per dues administracions també diferents.
L'Ajuntament del Prat està preocupat perquè, des del punt de vista d'avaluació de l'impacte ambiental, la divisió d'una actuació en tres parts es fa molt difícil. Sempre s'ha defensat la necessitat d'avaluar globalment els impactes ambientals del conjunt dels projectes del Pla Delta, de manera que el que ara es pretén va absolutament en contra d'aquest principi. A més, el seguiment ambiental de tres projectes diferents quedarà clarament dificultat en dependre de diferents administracions.
Per tot això, l'Ajuntament del Prat ha sol·licitat als ministeris corresponents que redactin un nou estudi informatiu que inclogui totes les actuacions necessàries per construir els nous accessos a l'aeroport, i que es coordinin amb el Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya per fer una única declaració d'impacte ambiental d'un únic projecte d'accessos a l'aeroport.
Jordi Cañas
dimarts, 3 desembre, 2024 - 11:45
diumenge, 1 desembre, 2024 - 13:30
divendres, 29 novembre, 2024 - 12:00