Esteu aquí

Dissabte se celebra la tercera Festa Fira del cooperativisme

El 29 de maig és el Dia Internacional del Cooperativisme.

dijous, 27 maig, 2010 - 12:03

El Prat celebrarà el dissabte 29 de maig, a la pl. de Roigé i Badia, la tercera edició de la Festa Fira del Cooperativisme, una diada que commemora el Dia Internacional del Cooperativisme.

Pel moviment cooperatiu del Prat, aquesta edició de la Festa Fira és molt especial perquè el Prat de Llobregat ha estat designat per la Direcció General d'Economia Cooperativa i Creació d'Empreses del Departament de Treball de la Genrealitat de Catlaunya com a Territori d’Excel·lència d’Economia Cooperativa, la qual cosa ha permès definir i posar en marxa un Plade Dinamització de l'Economia Cooperativa del Prat pel període 2010-2012.

Pla de Dinamitzaicó de l'Economia Cooperativa
Aquest Pla, de la mà de l'Àrea de Promoció Econòmica i Comerç de l'Ajuntament del Prat, ha estat consensuat per la Taula de Concertació del Cooperativisme del Prat, on han participat les cooperatives i empreses d'economia social més significatives del Prat, personal tècnic i professional del sector i representants de l'Àrea de Promoció Econòmica i Comerç de l'Ajuntament.

Des del Servei de Creació d'Empreses del Centre de Promoció Econòmica, el Pla donarà suport tècnic a la posada en marxa i consolidació de cooperatives i societats anònimes laborals a la ciutat.

Entre els dies 17 i 21 de maig, en col laboració amb Aposta (entitat especialitzada en formació en cooperativisme) s'ha celebrat una Aula de Formació en cooperativisme, on s'han impartit diferents seminaris i accions formatives.

A més, durant aquesta setmana es pot contemplar al Centre de Promoció Econòmica i Comerç de l'Ajuntament del Prat una exposició sobre la història del cooperativisme.

Moviment cooperatiu a la ciutat
La Festa Fira del Cooperativisme esdevé el principal aparador del moviment cooperatiu de la ciutat i del territori. Empreses cooperatives diverses hi instal·len el seu estand i participen en las activitats previstes.

La Festa Fira, que compta amb el suport de l'Ajuntament del Prat, és un projecte iniciat per les cooperatives pratenques Cooperativa Obrera de Viviendas, SCCL i Ecoprat, SCCL.

Es tracta d'una festa oberta a tothom i una fira on societats cooperatives, entitats i institucions presenten al públic en general les seves activitats i els seus projectes de futur.

Entre les activitats destaquen una paella popular, cinema i jocs infantils.

Fòrum de l'Economia Cooperativa i Social
A banda de la Festa Fira, aquest dijous s'ha celebrat al Prat el Fòrum de l'Economia cooperativa i social, que ja s'ha consolidat com un àmbit de trobada i d'intercanvi d'experiències entre el sector.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 9 abril, 2025 - 14:00

El Prat impulsa el talent local amb els Premis Marta Mayordomo 2025

L’Auditori del Cèntric Espai Cultural va acollir ahir, dimarts 8 d’abril de 2025, una nova edició del Concurs El Prat Emprèn –...

divendres, 4 abril, 2025 - 13:15

Instrumentación Analítica – INSTRU, guardonada amb l'Accèssit de Formació i Ocupació als VIII Premis Nacionals PIME de l’Any 2024

L'empresa del Prat de Llobregat és reconeguda pel seu compromís amb la...

divendres, 4 abril, 2025 - 11:00

L’Ajuntament del Prat alerta d’un intent d’estafa als comerços: els truquen per demanar-los que paguin la taxa comercial a través de Bizum

L’Ajuntament recorda que no es girarà cap rebut fins al setembre i que no es...