dimecres, 1 desembre, 2004 - 15:18
Quan es va decidir que el TAV passaria soterrat pel nucli urbà del Prat, el principal escull consistia a l'hora de creuar el Llobregat cap a Barcelona. Hi havia dues possibilitats: o bé per un nou pont o bé per sota de la llera fluvial, d'una manera subterrània.
Descartada per motius tècnics la segona opció, el Ministeri de Foment s'ha decantat per la primera, encara que amb una important novetat respecte dels primers dissenys. En lloc de construir un pont pel qual passarien els TAV, i deixar el pont actual per a la resta de trens, finalment es construiran dos ponts paral·lels, un per a l'alta velocitat i trens d'ample europeu i un altre per als trens que circulin per vies d'ample ibèric, com els de rodalia i regionals.
El projecte manté el soterrament d'un tram de més d'un quilòmetre de vies, a partir del pont de Ca l'Alaio (avinguda del Remolar), de manera que els trens circularan sota terra al llarg de tot el nucli urbà i no sortiran a l'exterior fins a arribar a l'altura del carrer de les Moreres.
La construcció dels dos ponts sobre el riu implicarà que desaparegui l'actual. En primer lloc es construirà el pont per a vies d'ample ibèric, aigües amunt de l'actual, i quan els trens puguin passar per aquest nou pont s'eliminarà el vell i, al seu lloc, es construirà el destinat a ample europeu. D'aquesta manera es podrà mantenir adequadament el trànsit dels trens mentre durin les obres.
Els nous ponts, a més, solucionaran un dels principals problemes que causa el pont actual: el coll d'ampolla que exerceix sobre la llera del riu, un estrenyiment perillós perquè, en cas de grans avingudes, és incapaç d'absorbir tota l'aigua. Els nous ponts tindran l'altura i l'amplària idònies per poder permetre un funcionament hidràulic correcte del riu.
divendres, 13 desembre, 2024 - 14:30
dimecres, 11 desembre, 2024 - 14:30
dilluns, 9 desembre, 2024 - 14:15