Esteu aquí

El Certificat Digital per a entitats no lucratives ja és imprescindible

El Servei de Formació i Assessorament per a les Entitats posa a disposició de les associacions que ho necessitin acompanyament per fer la tramitació del certificat

Imatge per il·lustrar la certificat digital

dimarts, 6 octubre, 2020 - 10:45

En els darrers anys, el Certificat digital s’ha convertit en un document imprescindible que garanteix  la identitat d’una entitat. Però, realment, com funciona i quina és la seva utilitat per a les entitats no lucratives? El certificat digital és l’equivalent electrònic a un document d’identitat que serveix per realitzar tràmits com la sol·licitud i justificacions de subvencions, tràmits davant el registre d’associacions i fundacions, notificacions electròniques de l’agència Tributària o inclús per a temes de contractació laboral, entre d’altres.

Fins ara, aquelles entitats que encara no disposaven d’aquest certificat, tenien l’opció de realitzar aquests tràmits amb el IdCAT del president/a de l’entitat.

Des del 2 d’octubre de 2020, totes aquelles entitats que necessitin fer alguna tramitació amb l’administració del Prat només ho poden fer si disposen del Certificat Digital tal i com es detalla en la Llei 59/2003 de signatura electrònica.

Què cal fer per obtenir-ho?

Un dels primers requisits per poder obtenir aquest certificat és que la junta directiva de l’entitat estigui actualitzada.  A partir d’aquí, podem iniciar tot el procés d’obtenció del mateix.

Un cop finalitzat tot el procediment, aquest certificat tindrà una validesa de 2 anys i en permetrà relacionar-nos de manera electrònica amb qualsevol administració pública.

Suport municipal

El Servei de Formació i Assessorament per a les Entitats posa a  disposició de les entitats acompanyament, en el cas que ho necessitin, per realitzar la tramitació del certificat. A més  a més, els dies 16 i 17 de novembre s’organitzarà una formació virtual sobre “Obtenció del Certificat Digital per part de les Entitats no lucratives”.

Totes aquelles entitats que encara no disposen d’aquest certificat i necessiten assessorament sobre la seva obtenció o vulguin participar de les formacions, es poden posar en contacte amb el Servei de Formació i Assessorament per a Entitats en el correu entitats@elprat.cat, al telèfon 93.379.00.50 (ext 5600) o físicament a Cases d’en Puig (pl. De l’Agricultura, 4).

Compartir

Noticies relacionades

Tràiler material afectats DANA

dijous, 7 novembre, 2024 - 14:30

Un tràiler transporta material de suport per a les poblacions afectades per la DANA recollit pels Castellers i els Gegants del Prat cap al País Valencià

Les iniciatives de solidaritat ciutadana continuaran els propers dies amb la...

dimarts, 5 novembre, 2024 - 13:15

Tret de sortida a les activitats del 25N al Prat

El 25 de novembre es commemora el Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones. Com cada any, l’Ajuntament, amb el suport de diferents entita...