Esteu aquí

El Dimecres de Cendra posa fi al Carnaval de la Peresa

Ens acomiadem del Carnaval amb sardines i l’encesa de la foguera de la Quaresma

dijous, 15 febrer, 2018 - 14:00

El Rei Carnestoltes ha mort. Dimarts durant la  Vetlla al Cèntric Espai Cultural vam començar a acomiadar-nos i ahir Dimecres de Cendra es va celebrar el seu enterrament.

Ploraners i ploraneres han viscut amb pena i tristor la mort del Rei i la fi del Carnaval. Amb ofrenes han mostrat el seu respecte a Sa Majestat a la capella instal·lada a la pl. de la Peresa. Allà ha començat la Processó del Plor i el Dol fins a la pl. de la Vila. Els laments i llàgrimes dels assistents i de les Autoritats del Carnaval i la música de la Marching Band de l'Escola Municipal de Música,  han acompanyat al taüt del Rei durant tot el recorregut de la processó.

A la pl. de la Vila,  la Casa de Aragón feia més suportable el dol preparant una gran Sardina Popular. Cent quilos de sardines que el públic s’ha cruspit mentre els més petits ballaven i cantaven amb les cançons de Los Trobaluchos.

Més tard, les vídues i ploraneres han pujat a l’escenari per acomiadar-se definitivament del Carnaval de la Peresa. Les Autoritats del Carnaval han comunicat a tots els assistents les darreres paraules i voluntats de Sa Majestat. Diables del Prat han acompanyat el taüt fins a la pl. de l’Església, on s’han deixat les ofrenes del Carnaval i s’ha fet l’encesa de la Foguera de la Quaresma. 

Aquí podeu veure el recull fotogràfic i el reportatge del Prat.Tv 

Compartir

Noticies relacionades

centric_musica_viu la classica_pavarotti_aida

dijous, 6 març, 2025 - 11:00

El Cèntric recupera la llegenda de l’òpera Luciano Pavarotti al cicle Viu la clàssica

Aquest mes de març es projecta la majestuosa producció d’“Aida” que va...

dimecres, 5 març, 2025 - 21:00

Dimecres de Cendra tanca el Carnaval de la Luxúria amb la mort del Rei Carnestoltes i l’encesa de la foguera de la Quaresma

La processó del plor, la sardinada popular i la lectura de condols i el...