dimarts, 20 febrer, 2024 - 10:30
Les propostes de les escoles Pepa Colomer, Ramon Llull i Can Rigol, conjuntament amb l'Escola d'Arts Visuals, convoquen a la reflexió sobre el nostre entorn proper i a entendre la nostra posició en el món com un conjunt holístic: un tot d’interseccions sistèmiques on s'entrecreuen nocions d’identitat, memòria i relació amb l’entorn natural.
Des de la tradició, el “paisatge” en les arts visuals s’ha entès com un gènere principalment pictòric i que sovint tan sols representa un conjunt visual natural o urbà. El projecte bianual d’arts visuals vol indagar com des de les pràctiques més contemporànies i des de propostes reflexives o vivencials es planteja una mirada d’igual a igual amb l’entorn, tot qüestionant formes de viure que, de manera no conscient, afecten el nostre medi proper.
Les propostes a cada escola tenen un caràcter únic i específic, però a l’hora s’amplien al marc comú —el paisatge— com un conjunt, per tal de poder reforçar vincles entre processos i sobretot, compartir les qüestions i preguntes que ens empenyen a l’acció artística entre les comunitats que hi treballen.
A l’institut escola Pepa Colomer es treballa el paisatge des de la perspectiva de la identitat de la infància local: Hi ha una forma específica de ser infant al Prat? Si nosaltres habitem, vivim i estem al Prat… Som nosaltres també part i forma d’aquest paisatge?
A l’escola Ramon Llull s'està començant a investigar totes les capes de memòria i relacions que formen part del Prat: Són les històries de qui ha viscut al lloc o el testimoni d’altres usos d’un espai part de la visió d’un lloc? Són les xarxes no materials de relacions part d’un paisatge?
A Can Rigol es plantegen com des de la cura i presència de les plantes locals es pot fer palpable una comunitat que treballa alhora, però no en el mateix temps, i que es relaciona amb els éssers vius diferents de nosaltres però igual de significatius.
Finalment, la comunitat docent també s'ha sumat a la xarxa d'indagacions comuna com a creadores, proposant en els entorns d’aprenentatge en comú, una visió específica de com treballar des de les arts i des de la metodologia del projecte la pràctica artística a les escoles.
divendres, 20 desembre, 2024 - 13:15
divendres, 20 desembre, 2024 - 11:15
divendres, 20 desembre, 2024 - 10:15