dijous, 20 setembre, 2018 - 11:15
L’Ajuntament del Prat ha compartit la seva experiència amb el programa municipal IntersECCions, per promoure la transformació social de la ciutat a partir de l’educació i la cultura, en l’acte “Connectar la comunitat: el paper dels ajuntaments en l’Educació 360”.
En l’acte, celebrat ahir a l’Espai Francesa Bonnemaison de Barcelona, representants de diferents ajuntaments han debatut al voltant de les 36 propostes presentades per l’Aliança 360 als governs locals. L’Aliança de l’Educació 360 vol promoure arreu de Catalunya que tothom tingui més i millors oportunitats educatives en tots els espais de la seva vida, tant en l’horari lectiu com no lectiu. La iniciativa va ser presentada a principis d’any per la Fundació Jaume Bofill, la Diputació de Barcelona i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica.
En representació de l’Ajuntament del Prat, ha intervingut en l’acte Pilar Eslava, regidora d’Educació. Eslava ha compartit la trobada amb representants dels ajuntaments de Castellbell i el Vilar, Argentona, Sant Cugat, Montgat, Esparraguera i Tarragona. El conseller d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Josep Bargalló, ha tancat l’acte.
Iniciat l’any 2016, el programa municipal del Prat és pioner a Catalunya pel que fa a l’objectiu d’interconnectar diferents agents socials, culturals, educatius.. .de la ciutat per promoure nous espais i oportunitats d’aprenentatge. Per garantir la igualtat d’oportunitats en l’accés a activitats educatives i culturals, l’Ajuntament del Prat també prioritza la inversió pública en aquest matèria.
Actualment, s’han adherit a l’Aliança 360 un total de 56 ajuntaments, 11 dels quals -entre ells el Prat- estan desenvolupant proves pilot que serviran com a referent per a d’altres i permetran estudiar-ne els resultats i beneficis. La Diputació de Barcelona està donant suport a aquestes proves pilot. També s’ha sumat a l’Aliança 53 entitats, xarxes d’entitats, centres educatius i grups de recerca d’universitats.
Les mesures presentades poden desenvolupar-se en diferents nivells i tenen un impacte en quatre àmbits: les persones, la comunitat, el municipi i el territori. Responen als objectius de generar més i millors oportunitats educatives, connectar els aprenentatges de l’educació lectiva i no lectiva, garantir l’equitat i desenvolupar una lògica col·laborativa i comunitària. Són fruit de la feina de més de 70 persones d’àmbits tècnics i polítics d’ajuntaments, de la comunitat docent i de responsables d’entitats socioeducatives i culturals que han elaborat, de forma col·laborativa aquesta proposta, durant els mesos d’abril a juny de 2018. Les mesures sorgeixen, a partir d’aquesta construcció participativa, de les experiències nacionals i internacionals que existeixen i de les aportacions d’experts de reconegut prestigi.
divendres, 20 desembre, 2024 - 13:15
divendres, 20 desembre, 2024 - 11:15
divendres, 20 desembre, 2024 - 10:15