dimecres, 16 maig, 2018 - 13:15
La Comissió del Prat Solidari ha aprovat sumar-se a la condemna feta pel Fons Català de Cooperació per la mort d'una seixantena de palestins a Gaza i l’ús injustificat de la força per part de l’exèrcit israelià a la Marxa del Retorn.
El passat 30 de març va començar a la Franja de Gaza l’anomenada Marxa del Retorn, que reclama a l’Estat d’Israel i a la comunitat internacional el dret a retornar a la seva terra dels més de 6 milions de persones palestines refugiades en diferents assentaments dels països limítrofs.
Abans d’ahir, l’exèrcit israelià va intentar aturar aquesta marxa a través d’una resposta armada desproporcionada i injustificada, causant més d’una seixantena de morts i prop de 2.000 ferits en només 4 dies.
Davant d'aquesta situació, i dins del que estableix el Pla Director de Cooperació del Prat, en relació al territori prioritari de Palestina (“contribució a les polítiques de pau i diàleg, en el marc de les resolucions de Nacions Unides, que reconeixen el dret territorials de la seva població, així com fomentar i visualitzar el rol activista de les dones i joves”) i per la defensa dels Drets Humans arreu del món, la Comissió del Prat Solidari, s’uneix al comunitat del Fons Català de Cooperació, així com a les crides de diversos organismes internacionals per demanar a Israel que aturi la violència contra el poble palestí, rendeixi comptes del que ha passat i s’intenti reprendre el diàleg.
Cal que tots i totes refermem la defensa dels drets humans i la legalitat internacional com a principis rectors d’unes relacions internacionals que es basin en la dignitat de la persona i es fomenti la justícia global.
divendres, 14 febrer, 2025 - 12:45
dimecres, 12 febrer, 2025 - 11:30
dijous, 6 febrer, 2025 - 13:15