Esteu aquí

El Prat impulsarà un acord de ciutat per a la reconstrucció social i econòmica front a l’impacte de la COVID-19

El ple municipal ha aprovat per unanimitat una declaració institucional per impulsar un acord de ciutat amb aquesta finalitat, a partir d’un ampli espai de diàleg social

Ple amb el suport de mitjans telemàtics de juny de 2020

Ple municipal del mes de juny, celebrat amb el suport de mitjans telemàtics

dimecres, 3 juny, 2020 - 19:30

El ple municipal del Prat de Llobregat ha aprovat aquest dimecres, 3 de juny, una declaració institucional per impulsar un acord per a la reconstrucció social i econòmica de la ciutat, a partir d’un ampli espai de diàleg, que ajudi a fer front a l’impacte de la crisi de la COVID-19. La declaració s’ha aprovat amb la unanimitat de tots els grups municipals al ple ordinari d’aquest mes de juny, que s’ha celebrat amb el suport de mitjans telemàtics. Presencialment, hi han assistit únicament l’alcalde i els portaveus dels diferents grups municipals, mentre que la resta de regidors i regidores hi ha participat per mitjans telemàtics.

La declaració remarca la necessitat d’articular “un nou compromís públic i plural amb l’objectiu de no deixar ningú enrere” després de l’impacte social i econòmic que ha comportat la pandèmia sanitària i constata les múltiples mostres de solidaritat expressades fins ara per la societat civil pratenca. També sol·licita el suport d’altres administracions per impulsar la recuperació socioeconòmica del municipi, ja que algunes de les actuacions i inversions necessàries depassen les competències municipals.

Un primer pas per impulsar aquest acord de ciutat és el Pla de mesures de xoc i de reactivació econòmica davant la crisi de la COVID-19, aprovat ahir per part dels diferents agents que conformen el Pacte Local per l’Ocupació i l’Activitat econòmica del Prat. Més enllà de les mesures a mig i llarg termini, aquest pla incorpora com a mesures d’urgència “un bo d’aixecament de persiana” (ajuda de 250 euros per als establiments que vulguin reobrir) i una subvenció de fins a 1.000 euros per garantir que puguin mantenir la seva activitat (per cobrir despeses relacionades amb l’establiment de mesures de protecció i de seguretat sanitària, taxes, inversions, digitalització, etc). Cal destacar que aquests dos tipus d’ajut implicaran una inversió d’1 milió d’euros per part de l’Ajuntament.

Informe de balanç municipal de les mesures d’urgència front a la COVID-19

En el ple municipal, també s’ha presentat el tercer informe de balanç del conjunt de mesures urgents preses per l’Ajuntament front a la crisi de la COVID-19, corresponents al període comprès entre el 24 d’abril i el 21 de maig.  A més de treballar en concertació amb els agents socials i econòmics de la ciutat el pla de xoc aprovat ahir, destaca la distribució de més d’un miler de kits amb material de protecció per als comerços que han reobert, que s’afegeix a la distribució de material sanitari entre col·lectius vulnerables (residències, centres d’atenció social...) o entre la ciutadania en general (al transport públic, als mercats de titularitat municipal...).

Tant per al comerç com per al conjunt de la ciutadania, també s’ha continuat oferint el servei d’assessorament online per optimitzar la contractació elèctrica, que ja ha rebut prop de 200 sol·licituds. Així mateix, Prat Espais ha continuat fent tasques d’intermediació entre propietaris i llogaters, que s’ha estès al cas dels locals comercials.

En l’àmbit social, destaca la posada en marxada el passat 11 de maig de l’Oficina Integral d’Atenció Social per reforçar el suport social front a l’impacte de la COVID-19. Durant aquest període, l’Ajuntament ha seguit cobrint les necessitats alimentàries i bàsiques dels col·lectius vulnerables, amb serveis com el d’àpats a domicili -que ha passat de 55 a 131 usuaris des de l’inici de l’Estat d’alarma-, el Punt Solidari -amb 550 famílies ateses- o les targetes de prepagament. La inversió municipal en ajuts per a la cobertura de necessitats bàsiques s’eleva fins a 106.664 euros. També se segueix fent un seguiment intensiu de les persones grans. Fins al 22 de maig, s’ha contactat amb 2.550 persones majors de 65 anys que viuen soles i que no rebien cap altre servei municipal, de les quals 168 han expressat necessitar algun tipus d’ajut (psicològic, per evitar sortir de casa, per rebre suport a la llar...), que es treballarà per cobrir.

En l’àmbit educatiu, cal destacar la celebració de la “Cantata des de Casa” el passat 8 de maig, en què van participar més de 600 alumnes del Prat de 6è de primària. Aquest tradicional esdeveniment, organitzat amb el suport de l’Escola d’Arts en Viu, es va adequar al format virtual en el context de confinament i va permetre a l’alumnat interpretar cançons assajades durant el curs des de les seves llars. Un altre esdeveniment que s’ha adequat al format digital durant el darrer mes és el Maig Cooperatiu, oferint la possibilitat de gaudir de diverses taules rodones en línia sobre les alternatives que ofereix l’economia social i solidària.

Altres novetats del mes de maig són la represa al 100% els serveis de neteja de la ciutat, que s’havien reduït a l’essencial les setmanes prèvies degut a la situació de confinament, i la recuperació dels serveis de jardineria.  En l’àmbit de la salut, també cal destacar que ahir, 2 de juny, van reobrir al públic el CAP Ramona Via i el CAP Doctor Pujol i Capsada, que havien resta tancats durant les darrers setmanes, si bé el seu personal havia fet tasques d’assistència a domicili  o telefònica fins al moment. Per la seva banda, el CAP Disset de Setembre, que no ha tancat en cap moment, continua amb les portes obertes.

Finalment, cal destacar la publicació d’un estudi independent, pioner en l’àmbit local, sobre l’impacte de la crisi del coronavirus entre la població pratenca, encarregat per l’Ajuntament per tal de poder planificar millor les polítiques públiques de resposta a la situació a l’actual. Entre d’altres conclusions, l’enquesta conclou que la meitat de pratencs i pratenques suporta bé el confinament i 1 de cada 5, malament.

Aprovada una moció per sol·licitar un informe de gestió de la Residència Onze de Setembre a la Generalitat de Catalunya

El ple d’aquesta tarda també ha aprovat per unanimitat una moció per sol·licitar a la Generalitat de Catalunya un informe de gestió de la Residència Onze de Setembre, per la forta afectació de la Covid19 entre les persones grans usuàries del centre. L’Ajuntament valorarà les accions oportunes a prendre, també en l’àmbit legal, quan rebi l’informe que sol·licitarà al govern català. La moció original era de C’s, però ha estat esmenada durant el ple. A proposta de El Prat En Comú, s’ha incorporat a la moció una crítica a l’actual model de gestió de les residències que depenen de la Generalitat de Catalunya, per les deficiències assistencials a les persones grans que ha evidenciat l’atenció que han rebut durant pandèmia sanitària de la Covid19. La moció demanda que la gestió de les residències deixi de basar-se en criteris economistes i que prioritzi donar una atenció pública de qualitat a la gent gran. El propi grup de C’s, que ha presentat l’esmena, també ha incorporat modificacions per precisar els aspectes que hauria d’esclarir l’informe que se sol·liciti a la Generalitat.

Compartir