Esteu aquí

El Prat, parada i fonda

dissabte, 1 febrer, 2003 - 01:00

L'AVE havia d'anar a l'aeroport com proposava la Generalitat i els ajuntaments, per poder substituir vols de curta distància per trajectes d'alta velocitat, fent una aposta per que volar sigui més rentable i poder obrir la gestió de l'aeroport a la Generalitat, ajuntament del Prat, entitats metropolitanes i agents econòmics.

Fomento només va acceptar acostar la via principal de l'AVE, sense arribar a la terminal actual, passant per l'actual corredor de Renfe, al Nord del Prat, que també és el mig de la futura ciutat que volem. Llavors es va plantejar una situació, inacceptable per la ciutat del Prat, de que l'AVE travessava la ciutat soterrant només el tram urbà dels terrenys de la Seda.

Aquesta situació ens perjudicava, l'AVE no tenia res a veure amb el Prat, només el travessava, sense parar, i en un tram important sense soterrar passant aixecat a menys de 5 metres de les cases, limitant el creixement del districte primer i condicionant gran part de la nova ciutat al Nord.

El Prat és solidari territorialment amb el necessari desenvolupament de Catalunya, però també hem de vetllar pel futur de la nostra ciutat, i per tant hem de cercar camins i propostes que no perjudiquin al ciutadà i que, en canvi, ens permetin aprofitar la nostra situació estratègica.

Ara hem aconseguit des de la Generalitat i des de l'Ajuntament del Prat, amb la resta d'administracions, que la nova proposta, si s'aconsegueix el consens de tothom, beneficiï al Prat, ja que l'AVE no va a la terminal, portem una nova terminal ferroviària de l'aeroport a l'estació del Prat, una estació soterrada situada entra l'actual de Renfe i els terrenys de la Seda, davant de la piscina vella, que ens permetrà construir ciutat en superfície i ésser un lloc de pas i de vitalitat econòmica dins l'esstructura de la Barcelona real, la porta de Catalunya des de l'aire.

L'origen del Prat, com ens explica en Jaume Codina, va ésser la carnisseria i l'hostal de la plaça, un lloc de "parada i fonda" Ara podem retrobar l'essència d'aquest origen, com a punt neuràlgic de la Catalunya del segle XXI, un lloc de "parada i fonda" en el doble sentit, perquè l'AVE ha de tenir al Prat la seva parada i perquè ha d'ésser "fonda", és a dir, soterrada igual que les vies de Renfe, per sota el riu.

Felip-Neri Gordi

Portaveu del Grup Municipal de Convergència i Unió

Compartir

Noticies relacionades

Pavelló avícola Fira Avícola 2023

dijous, 28 novembre, 2024 - 21:00

El Ple municipal posa la primera pedra de la Fundació Potablava per a la protecció i promoció de l’aviram de Raça Prat, icona de la ciutat

El Plenari aprova per unanimitat una declaració institucional que dona el...
Ple municipal novembre 2024

dijous, 28 novembre, 2024 - 20:45

El Ple municipal del Prat aprova una declaració de solidaritat amb les víctimes de la DANA

El text reconeix les iniciatives solidàries que han impulsat les entitats de...
Policia local a Paiporta DANA

divendres, 8 novembre, 2024 - 15:00

Els set policies locals enviats al País Valencià per col·laborar a les zones afectades per la DANA finalitzen la seva missió

Les accions solidàries de recollida de materials endegades per les entitats...