Esteu aquí

El Prat, parada obligada per als observadors d’avions

Els diversos miradors per practicar l’spotting i una exposició que recorre un segle d’història de l’aviació atrauen els curiosos de l’aeronàutica al municipi

Mirador avions

Mirador dels Bancs

dimarts, 17 setembre, 2019 - 10:15

Descobrir la figura de la primera aviadora catalana, veure de prop l’avió Monocoq, amb què Salvador Hedilla va fer el primer vol des de l’Aeroport del Prat, o observar l’enlairament i aterratge d’aeronaus d’un munt de companyies des d’un enclavament privilegiat són alguns dels atractius que fan del Prat de Llobregat una destinació imprescindible per a les persones amants de l’aeronàutica. L’exposició ‘100 anys d’aviació’ i els nombrosos miradors que esquitxen el territori permeten viure una experiència completa als spotters o a curiosos puntuals sense haver de fer grans desplaçaments.

El Centre Cultural Aeronàutic, ubicat al costat de la terminal corporativa de l’Aeroport Barcelona – El Prat Josep Tarradellas, acull una exposició organitzada per la Fundació Privada Parc Aeronàutic de Catalunya amb la col·laboració d’AENA i de l’Ajuntament del Prat que és única a tot el país. Mitjançant les aeronaus, panells gràfics, fotografies, motors i maquetes d'avions que la integren, s’hi pot repassar l’evolució de l’aviació local i internacional al llarg d’un segle. La mostra es pot visitar de forma gratuïta els dissabtes i diumenges, entre les 10 i les 13.30 h, i també entre setmana si es fa una reserva prèvia.

D’altra banda, el territori pratenc ha esdevingut un indret de gran valor per a les persones que gaudeixen de l’observació i el registre d’avions en plena activitat. Amb binocles o sense, qui vulgui contemplar les aeronaus de prop disposa de quatre miradors a prop de les instal·lacions aeroportuàries: el dels Bancs, el lateral, el de l’Illa i el de la Platja. Es pot consultar la seva ubicació concreta aquí.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 11 abril, 2025 - 12:45

A partir de dissabte, el PR3 allarga el seu recorregut fins la platja els caps de setmana i festius

Des del 12 d'abril i fins al 29 de setembre, el PR3 perllonga el seu trajecte...

divendres, 4 abril, 2025 - 14:15

La Fira Avícola Raça Prat rep per primer cop el distintiu de turisme sostenible Biosphere

A banda d’aquest reconeixement a un dels actes més importants de la ciutat,...

dimarts, 1 abril, 2025 - 12:00

Arriba la primera edició de La Carxofesta per celebrar el producte i la gastronomia locals

Tindrà lloc els dies 26 i 27 d'abril a la Granja de La Ricarda i tancarà les...