dimarts, 25 març, 2025 - 09:30
L’Ajuntament del Prat està duent a terme feines de plantació i reposició de més de 1.000 d’arbres, dins el nucli de la ciutat, amb unes 500 unitats, i a l’Eixample Sud amb més de 600. Durant els darrers dos anys, a causa de les mesures decretades per la sequera, no ha estat possible la plantació ni replantació de nous arbres ja que no estava permès fer els regs de manteniment i subsistència necessaris.
Després d’aquest període crític, ara ja s’han pogut recuperar les tasques pendents amb la plantació dels més de 1.000 arbres (dins les noves zones de la ciutat i arbres allà on ja s’havia detectat la necessitat de la seva substitució) així com l’increment d’espècies que ha passat de 56 al 2018 a les 80 actuals. Només al nucli urbà, al Prat tenim més de 7.000 arbres.
Arbres en carrers que abans no en tenien
Cal ressaltar, a més, que sempre que és tècnicament possible, totes les reformes de carrers o la creació de nous incorporen tant arbrat com és possible. Són exemples les pacificacions dels carrers de Castella, de Sant Pere, de Viladecans o de Sant Boi, o les pròximes que començaran aquest any, al carrer d’Enric Borràs (on s’espera que es plantin una trentena), entre d’altres.
Quines espècies s’estan plantant
A la nova urbanització de l’Eixample Sud, majoritàriament, les espècies utilitzades són lledoners (Celtis australis) tipuanes (Tipuana tipu), mèlies (Melia azedarach), paulònies (Paulownia tomentosa), cirerers de doble flor (Prunus avium “plena”), acàcies tapenera (Albizzia julibrissin), freixes (Fraxinus angustifolia “raywood”) i hibiscs de siria (Hibiscus syriacus).
Al nucli urbà, en alguns carrers es manté l’espècie existent, com són sòfores (Styphnolobium japonicum), mèlies Melia azedarach) i pruneres (Prunus cerasifera Pissardii). En altres punts s’aprofita per substituir l’espècie per una més adient al nostre clima, que tingui més supervivència i adaptació als estius cada cop més secs i amb temperatures més elevades. En aquest darrer cas, les espècies que es planten són noves varietats d’acers (Acer campestre Elsrijk), cal·listèmon carmesí (Callistemon citrinus) i arbre de la flama xinès (Koelreuteria bipinnata), entre altres. Les feines s’allargaran fins a meitat de primavera.
dijous, 27 març, 2025 - 12:45
dimecres, 26 març, 2025 - 14:00
dimarts, 25 març, 2025 - 10:30