divendres, 27 març, 2020 - 15:15
L’Ajuntament del Prat ha reforçat els seus serveis d’acompanyament a les persones grans i situació vulnerable durant la situació de confinament i d’estat d’alarma pel coronavirus. L’objectiu és que se sentin acompanyades i tinguin cobertes les seves necessitats, especialment aquelles que es troben en situació de soledat no volguda, que es pot veure agreujada per la situació de confinament, o que tenen dificultats econòmiques.
Un dels serveis que s’ha reforçant durant aquest període de confinament és el de repartiment d’àpats a domicili. Habitualment adreçat a la gent gran i d’altres col·lectius en situació vulnerable, aquests dies s’ha estès a més persones d’edat avançada que no poden sortir al carrer per comprar. Cal recordar que les persones d’aquesta franja d’edat estan entre els col·lectius més vulnerables als efectes del coronavirus sobre la salut.
Des que va es va decretar l’estat d’alarma, ha augmentat la demanda d’aquest servei i, en aquests moments, s’estan distribuint àpats calents a 88 domicilis del Prat, 25 més que abans de l’inici de la crisi del coronavirus. A l’hora de distribuir el menjar, els repartidors i repartidores adopten les pertinents mesures de seguretat. Duen guants, mascaretes, gel desinfectant i guarden una distància mínima d’un metre amb les persones usuàries del servei. Tampoc entren al domicili, com sí que venien fent habitualment.
També continua en funcionament el Punt Solidari del Prat, un servei municipal adreçat a la cobertura de necessitats alimentàries i bàsiques de les persones amb dificultats socieconòmiques de la ciutat, gestionat per la Creu Roja, amb el suport de Càritas. Mentre duri l’actual situació d’emergència sanitària, s’ha decidit interrompre la col·laboració al Punt Solidari de les persones majors de 65 anys que són voluntàries habituals d’aquest espai, per preservar la seva salut. Enlloc seu, s’han incorporat nous voluntaris i voluntàries per seguir garantir la continuïtat dels ajuts.
La Creu Roja ha obert dos nous grups de voluntariat per entregar menjar a domicili a les famílies beneficiàries del Punt Solidari que estan confinades a casa, que fins ara han lliurat aliments a 8 d’aquestes llars. A més, cal destacar que diverses empreses del Prat estan lliurant excedents alimentaris i de productes d’higiene a aquest espai, a les qual l’Ajuntament vol agrair la seva col·laboració.
Més enllà del servei del Punt Solidari adreçat a col·lectius vulnerables, cal destacar que un grup de 5 persones vinculades a l’entitat Sport3, i professionalment també a l’Ajuntament del Prat, estan realitzant compres per proveir a 30 persones que requereixen ajuda per fer-ho.
Pel que fa al Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) de l’Ajuntament del Prat, ha reorganitzat el seu servei per garantir l’atenció a les persones amb un alt grau de dependència. Es tracta d’un servei dirigit a persones en situació de dependència, entre elles gent gran, per proporcionar-los diferents tipus ajut: atenció personal (per al vestit, calçat, alimentació…), ajuda en les tasques de la llar, suport social i per a una bona convivència, etc.
També s’ha vist incrementades aquests dies les visites mèdiques a domicili dels equips d’atenció primària, de les quals les persones grans en són un dels principals beneficiaris. Per facilitar el desplaçament dels professionals a les llars, l’Ajuntament ha cedit aquesta setmana 3 vehicles de la flota municipal.
A més de les visites i el repartiment d’àpats a domicili, cal recordar que més de 1.500 persones grans i amb dependència del Prat comptem amb el servei de teleassistència domiciliària. Davant de l’emergència sanitària pel coronavirus, s’ha reforçat l’atenció telefònica que presta aquest servei per acompanyar les persones grans i fer un seguiment continuat de la seva situació i de la salut física i emocional.
D’altra banda, des dels serveis socials municipals s’està fent seguiment telefònic de 1.200 persones més, que no disposen en aquests moments de la teleassistència. A més, durant els dies de confinament, l’Ajuntament està facilitant un servei de suport psicològic telefònic. Això és possible gràcies a un equip de 10 professionals de la psicologia, que estan donant suport emocional a les persones que ho necessiten.
Finalment, cal destacar que s’ha reforçat amb 40 persones més el voluntariat de programa Antenes per detectar casos de persones en situació de soledat no volguda, majoritàriament gent gran. Sota la coordinació de les entitats Gats i Saó, el voluntariat s’ocupa de detectar i atendre les necessitats d’acompanyament, conversa o suport emocional, entre d’altres, d’aquestes persones.
divendres, 20 desembre, 2024 - 11:15
dimecres, 18 desembre, 2024 - 11:45
dimarts, 17 desembre, 2024 - 13:00