Imatge d'una de les sessions.
dilluns, 17 febrer, 2020 - 12:15
El 12 de febrer passat es va dur a terme a Cases d’en Puig la quarta sessió del cicle de seminaris “Eines per a la millora dels projectes d’educació per a la sostenibilitat: participació, seguiment i avaluació”, destinats al professorat dels centres adherits a la Xarxa d’Escoles Verdes de la nostra ciutat.
En total són set les sessions que es realitzaran amb l’objectiu de donar a conèixer recursos per treballar la sostenibilitat, el medi ambient i la seva incorporació als continguts que es treballen a les aules des d’una metodologia participativa.
El grup, format per més de 15 centres educatius, va iniciar al setembre del 2019 el cicle reflexionant al voltant dels conceptes clau de la participació i els continguts dels Objectius pel Desenvolupament Sostenible (ODS), entre altres, per tal d’oferir eines que facilitessin la creació de projectes participatius de medi ambient, un dels objectius finals del cicle de seminaris.
Ara mateix el procés es troba al 50 %. El professorat ja ha dissenyat els seus projectes i es predisposa a executar-los i avaluar-los.
El tema estrella de la majoria dels projectes ha estat la gestió de residus, i el gran repte es troba en com implicar a tota la comunitat educativa i com aprofitar aquesta temàtica per treballar altres objectius de l’ODS com podrien ser la salut i el benestar, l’aigua o la reducció de la desigualtat i introduir dinàmiques més participatives als centres.
Les properes dues sessions pendents estaran destinades a l’anàlisi i seguiment dels plans d’accions als centres per poder valorar i incorporar-hi millores.
El cicle culminarà amb la setena sessió, el 15 de maig, al III Fòrum Ambiental Escolar local, on assistiran alumnes i professorat i s'hi compartiran experiències i es realitzarà una valoració conjunta dels projectes sobre participació desenvolupats als centres educatius.
divendres, 20 desembre, 2024 - 13:15
divendres, 20 desembre, 2024 - 11:15
dimecres, 18 desembre, 2024 - 14:30