Esteu aquí

El proper dijous, 1 de juny, xerrada sobre la prevenció de l’ictus a les dones

L'entrada serà lliure fins a omplir l’aforament

dimarts, 30 maig, 2023 - 14:00

El passat 28 de maig es va commemorar el Dia d’Acció per la Salut de les Dones. Durant el mes de maig, l’Ajuntament i les entitats de la ciutat han organitzat tot un seguit d'activitats de sensibilització per visibilitzar-lo.

Encara, però, queda una de les activitats més rellevants del programa. És tracta de la xerrada sobre la prevenció de l’ictus a les dones, que es durà a terme el proper dijous 1 de juny, a les 18 h, al centre cívic Palmira Domènech.

L’activitat serà a càrrec del Dr.  Pere Cardona, coordinador del departament d’ictus de l’Hospital Universitari de Bellvitge i especialista en malalties cerebrovasculars, que explicarà les peculiaritats dels ictus en les dones i de la importància de seguir uns hàbits de vida saludables que permetin millorar la seva qualitat de vida.

La importància de conèixer el cos de les dones

Històricament, s’ha accedit a l’avenç mèdic a través d’un model masculí i s’han generalitzat els resultats al cos femení.

Actualment, l’evidència científica demostra que existeixen diferències de gènere entre els homes i les dones pel que fa a la salut, i que cal fer estudis tenint en compte aquesta variable per tal de garantir la prevenció, la major precisió en el diagnòstic i el dret de les dones a ser ateses i tractades eficientment.

Per aquest motius activitats com la de Dr. Pere Cardona són necessàries per tal de que les dones comencin a prendre consciència i a conèixer el seu propi cos.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 4 abril, 2025 - 12:00

S’obren les inscripcions per fer ús del servei de canguratge municipal durant les vacances de Setmana Santa

El servei canvia d’emplaçament i es durà a terme a l’escola Joan Maragall (c....

dimecres, 2 abril, 2025 - 14:30

El Prat commemora el Dia Mundial de l'Autisme amb una jornada divulgativa

Avui, 2 d'abril, se celebra el Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme. Per commemorar aquesta data, el Prat ...