dimarts, 1 juny, 2004 - 14:29
Aquests establiments, a més, han d'exhibir al públic, en lloc visible, un cartell on s'anunciï la disponibilitat d'aquest document. Hi ha algunes activitats, però, que estan exemptes de tenir aquests fulls: els professionals liberals que han d'estar col·legiats, els serveis públics prestats directament per l'Administració i els centres que imparteixen ensenyaments reglats.
Els fulls oficials de reclamació o denúncia faciliten als consumidors la possibilitat de reclamar en els mateixos establiments comercials. Els fulls han de romandre a l'establiment on es dugui a terme l'activitat comercial i s'han de lliurar a la persona que els sol·liciti, tant si és client com si no ha fet cap tracte comercial amb l'empresa.
Els fulls són un joc unitari de tres exemplars. Un cop emplenades les dades, un exemplar es tramita a l'Administració més propera en un termini no superior a 20 dies; l'altre s'ha de quedar al lloc on es fa la reclamació; i el tercer se'l queda la persona que el formalitza. És convenient adjuntar-hi tots els documents rellevants relacionats amb el tema que es vol denunciar o reclamar (factures, llistes de preus, anuncis d'ofertes...). Aquesta documentació s'ha d'adjuntar en forma de fotocòpia, amb l'obligació de conservar-ne els originals per al cas que l'Administració competent els vulgui comprovar. D'altra banda, cal redactar les explicacions que es facin als fulls de forma clara i concisa, tant els fets com la petició
Els establiments de la nostra ciutat que encara no disposin de fulls de reclamació oficials, poden passar a recollir-los pel Centre de Promoció Econòmica (c. de les Moreres, 48), per l'Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (pl. de la Vila, 1) o per l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (c. del Centre, 26-30).
divendres, 22 novembre, 2024 - 09:30
divendres, 15 novembre, 2024 - 10:00
dimecres, 13 novembre, 2024 - 10:15