Esteu aquí

Jugar amb l’anglès!

Els espais interlectius com a espais d’aprenentatge

divendres, 13 març, 2020 - 12:30

El projecte Auxiliars de conversa d'Interseccions aposta per un aprenentatge significatiu de l'anglès als centres educatius amb la incorporació de persones natives de diferents països de parla anglesa, durant 25 hores setmanals. Aquest curs, les auxiliars provenen d'Estats Units, Canadà, Austràlia, Anglaterra, Irlanda, Escòcia, Índia, Kenya, Nigèria, Filipines, Zàmbia i Malta.

L'aprenentatge de l'anglès a través de la conversa es fa en horari lectiu, en connexió amb el currículum educatiu, i en molts casos desborda l'espai de l'aula impregnant diferents espais i moments del centre. D'aquesta manera, alumnat i docents poden practicar l'anglès en entorns i situacions menys formals, més properes a una experiència quotidiana en l'ús de l'anglès.

D'aquesta manera, el temps d'esbarjo dins l'escola, el qual representa una tercera part de la jornada, ofereix un ventall de possibilitats que donen continuïtat als aprenentatges fets en temps lectiu, en un ambient distès i lúdic. És un moment de descans, de joc, de socialització i de desenvolupament d'habilitats comunicatives de l'alumnat però també de treball dels valors del projecte de centre.

Cada centre educatiu treballa de manera diferenciada com l'auxiliar pot intervenir amb l'alumnat en aquests espais interlectius. També, alguns centres dediquen aquestes estones d'esbarjo per millorar les competències lingüístiques en anglès de l'equip docent, creant espais de conversa amb l'auxiliar durant l'esmorzar o el dinar.

Algunes activitats que s'estan desenvolupant als centres a les hores de pati i de menjador amb l'alumnat són: joc d'identificació d'un esport d'hivern a través de la mímica; creació de cançons amb l'ajuda de l'Ukulele - aprofitant les competències musicals de l'auxiliar-; edició d'una revista de notícies fictícies; construcció d'un mural sobre els aliments i la seva evolució al llarg dels anys i jocs de taula. Totes les activitats es realitzen en llengua anglesa i repassen la gramàtica que va aprenent l'alumnat a l'aula.

Així, mitjançant el joc, la música, l'expressió artística, l'esport i la conversa, entre d'altres, l'anglès surt de les aules i crea espais d'aprenentatge no formals que possibiliten l'aprenentatge de la llengua anglesa mitjançant experiències vivencials i divertides.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 28 març, 2025 - 13:15

El proper 3 d’abril es posa en marxa la convocatòria d’ajuts per a les activitats d’estiu 2025 i extraescolars 2025-2026

Les famílies podran sol·licitar els ajuts del 3 al 22 d’abril

dijous, 27 març, 2025 - 12:45

El Consell d’Infants i el Consell d’Adolescents recorren la ciutat per fer la seva aportació al Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible del Prat

La marxa exploratòria, que s’emmarca en el procés participatiu previ a la...

dimecres, 26 març, 2025 - 16:00

Presentació de la publicació Població i habitatge al Prat de Llobregat (1900-1965), resultat de la Beca Jaume Codina de Recerca d’Història Local, 2019

L’autor de la publicació és Joan Ignasi Salcedo i mostra l’evolució...