Esteu aquí

L’Ajuntament obre un expedient informatiu a l’empresa encarregada del control de cotorres argentines

dimecres, 10 maig, 2023 - 15:15

L’Ajuntament ha obert un expedient informatiu a l’empresa encarregada del control de plagues. Així ho ha determinat l’alcalde, Lluís Mijoler Martínez, després de tenir coneixement de l’aparició d’unes fotografies que mostren nius amb ous i polls de cotorra argentina escampats al terra del carrer Aneto. L’expedient permetrà identificar si es van cometre errors en l’actuació i depurar les responsabilitats que sigui necessàries a tots els nivells.

L’Ajuntament ha determinat que aquests fets es van produir en el marc de l’actuació de l’empresa encarregada del control de plagues, i no pas en el marc de les tasques de poda. La poda a la ciutat va acabar fa ja més d’un mes i té lloc en un període de l’any que no coincideix amb el període de nidificació d’aquestes aus.

El control de les cotorres argentines és fonamental per preservar la fauna i el medi ambient perquè es tracta d’una espècie invasora, que desplaça altres aus. Per això, l’administració local efectua regularment controls, que en tot cas han d’ajustar-se als protocols i la normativa de protecció animal aplicable en aquest àmbit.

L’expedient informatiu permetrà determinar si això ha estat així en aquesta ocasió, identificar eventuals males praxis, i depurar les responsabilitats que sigui necessàries.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 22 novembre, 2024 - 12:30

El Prat es prepara per commemorar el 25N amb diverses activitats al llarg de la ciutat

Avui divendres, a la plaça de l’Agricultura, a les 19 h, s’inaugura un banc...

dimarts, 19 novembre, 2024 - 11:30

L’Institut Estany de la Ricarda, seu de la IV Jornada d’intercanvi d’experiències del programa #aquiproubullying

El centre, el primer de la ciutat en desenvolupar-lo, ha obtingut recentment...

dilluns, 18 novembre, 2024 - 14:45

En marxa un nou grup d’ajuda mútua sobre criança infantil

Es durà a terme, quinzenalment, els dilluns, de 18 a 19:30 h, al centre cívic...