Esteu aquí

L'alcalde del Prat, Lluís Mijoler, nomenat vicepresident institucional de l'Àrea Metropolitana

La tinenta d'alcalde d'Alcaldia, Economia, Habitatge, Governança i Qualitat Democràtica, Alba Bou, n'és consellera

Lluís Mijoler i Ada Colau, durant el ple de constitució de l'AMB.

dimecres, 31 juliol, 2019 - 15:15

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat avui en sessió plenària el cartipàs per als propers 4 anys. L'alcalde del Prat, Lluís Mijoler, ha estat nomenat vicepresident institucional de l'entitat supramunicipal.

D'altra banda, durant el ple de constitució de l'AMB, celebrat la setmana passada, la tinenta d'alcalde de les àrees d'Alcaldia, Economia, Habitatge, Governança i Qualitat Democràtica de l'Ajuntament del Prat, Alba Bou, va ser nomenada consellera. 

Diferents àrees de govern

La presidència de l'AMB ha tornat a recaure en l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. En el ple d'avui també s'ha definit qui assumirà les vicepresidències de les diferents àrees competencials. La vicepresidència executiva anirà a càrrec de l'alcalde de Cornellà, Antonio Balmón, que també serà el responsable de l'àrea d'Administració i Territori. El vicepresident de l'àrea de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat serà Antoni Poveda. L'àrea d’Ecologia tindrà com a vicepresident Eloi Badia. Montserrat Ballarín serà la vicepresidenta de l'àrea de Desenvolupament Social i Econòmic. Jordi Martí serà el vicepresident de l'àrea de Planificació Estratègica. L'àrea d'Internacional i de Cooperació tindrà en el càrrec Ernest Maragall. Finalment, el vicepresident de la nova àrea de Desenvolupament de Polítiques Urbanístiques serà Jordi Sánchez. La resta de vicepresidències, sense àrea de gestió específica assignada, recauran en Raquel Sánchez, Lluís Mijoler, Joan Borràs i Isidre Sierra.

Les quatre formacions polítiques que han fet l'acord es reparteixen les diferents àrees de govern. Així, els   Comuns portaran Ecologia i Planificació Estratègica; el PSC, Mobilitat i Desenvolupament econòmic i social; i ERC s'encarregarà d'Urbanisme i Internacional. Junts per Catalunya tindrà una vicepresidència però no gestionarà cap àrea. 

El ple també ha aprovat les dietes per assistència als òrgans de govern de l’AMB. Els representants polítics no tenen assignat un sou.

Compartir

Noticies relacionades

Ple municipal febrer 2025

dimecres, 26 febrer, 2025 - 20:30

Maria Francisca Barriga s’incorpora com a regidora de l’Ajuntament del Prat i assumeix la cartera d'Educació

El Ple aprova per unanimitat una moció per impulsar la construcció d'un...
El Prat excel·lència inversió social

dijous, 6 febrer, 2025 - 09:45

El Prat és un dels tres municipis catalans que assoleixen l'excel·lència per les seves inversions socials

L’Ajuntament ha obtingut de nou aquesta qualificació en el rànquing que...
Ple municipal gener 2025

dijous, 30 gener, 2025 - 22:45

El Prat celebra el primer Ple municipal amb Alba Bou com a alcaldessa

El Ple del Prat d'avui, que ha estat el primer presidit per Alba Bou com a alcaldessa, ha estat també el de presa ...