divendres, 4 febrer, 2022 - 12:15
De la mateix manera que els infants aprenen millor les matemàtiques si les poden fer servir, per exemple quan van a comprar el pa i s’asseguren que els hi tornen el canvi correcte, l’aprenentatge d’una llengua millora molt si es fa de manera vivencial.
De petites aprenem la nostra llengua materna a través de les relacions i les experiències que tenim. Quan l’escoltem i la parlem, les emocions que sentim ens ajuden a retenir el que aprenem de forma natural.
Quan volem aprendre una llengua estrangera, però, és més difícil gaudir d’oportunitats per fer-ne un us real i tenir-ne una experiència vivencial que ens connecti a les emocions. L’aprenentatge no és tan motivador i això es percep sobretot en els infants, que no entenen la necessitat i la importància d’aprendre altres idiomes quan no el fan servir.
Per això, son molts els agents que treballen per facilitar que els nens i nenes de la nostra ciutat tinguin una relació propera amb la llengua anglesa, fent de la seva pràctica una experiència emocionant.
Els centres cívics Sant Jordi-Ribera Baixa, Palmira Domènech i Jardins de la Pau, infants de 6 a 8 anys experimenten la llengua anglesa mitjançant el joc, la música o les manualitats.
Al centre cívic Sant Jordi-Ribera Baixa, tisora en mà, l’Eire retalla el que seran unes orelles que més tard haurà d’engaxar a una base. La proposta d’avui és fer un porta llapis en forma de conill, que en finalitzar s’endurà a casa. I mentre ho fa, practica i aprèn l’anglès, ampliant vocabulari en relació a materials, textures, colors, etc. En acabar ensenya orgullosa la creació al seu pare, que ha vingut a buscar-la.
Al centre cívic Palmira Domènech aquesta setmana toca parlar d’aliments. Per això, l’Andrei, l’educador, els ha preparat una sèrie d’activitats digitals interactives i un joc de taula. En acabar la sessió és possible que el Mohamet no recordi les paraules que ha après avui relacionades amb el menjar però també és possible que un dia qualsevol, sopant amb la família, els expliqui que “amanida” en anglès és diu “salad”.
Al centre cívic Jardins de la Pau la sessió comença amb unes bones rialles; l’Andrei els ha posat un vídeo de dibuixos del Mr Bean per treballar vocabulari en relació a la roba. A la Ivet li fa molta gràcia que el personatge sempre es compri els mateixos pantalons negres i la mateixa jaqueta marró.
A la Biblioteca Antonio Martín es fan 3 activitats dirigides a infants de 3 a 12 anys. Cada setmana s’escull un tema que es treballarà amb cadascun dels grups adaptant-lo a les diferents edats.
Avui la Maja, l’educadora, ha preparat una sessió de dibuix per treballar els colors però l’Oliver, que només té 4 anyets, el que vol és que li expliqui un conte. Així que la Maja, sense perdre de vista l’objectiu de la sessió, s’inventa una història en la que l’Oliver i el seu pare en son els protagonistes.
En totes aquestes propostes els infants aprenen la llengua anglesa, però també troben un espai per relacionar-se que afavoreix el seu desenvolupament individual i social. Les famílies participen en algunes sessions ajudant a crear un clima de confiança i reforçar l'aprenentatge del seu fill o filla.
Les activitats, que són gratuïtes, formen part del projecte Auxiliars de conversa. Estan dinamitzades per persones nadiues de diferents països de parla anglesa, com ara Escòcia, Anglaterra, l'Índia, etc. fet que afavoreix que els infants acostumin l'oïda a diversos accents d'anglès alhora que els connecta amb cultures diferents de la seva.
Podeu consultar tota la informació sobre els tallers al web de l’ajuntament.
divendres, 20 desembre, 2024 - 13:15
divendres, 20 desembre, 2024 - 11:15
divendres, 20 desembre, 2024 - 10:15