Esteu aquí
Les publicacions periòdiques tornen a estar exposades
Premsa i revistes a l'abast de tothom
dijous, 6 maig, 2021 - 10:00
Després d’un llarg any al qual les publicacions periòdiques s’han vist apartades de la col·lecció per seguretat sanitària, ara tornen a estar exposades a les prestatgeries.
Aquest tipus de publicacions, familiarment conegudes com a revistes i diaris, es troben al seu lloc habitual. Així el lector i la lectora de la Biblioteca ja pot accedir i seleccionar, entre totes les que es troben disponibles, aquelles que vol llegir a la sala o emportar-se a casa en préstec. Ja no cal demanar-les al taulell, es torna a recuperar l'autonomia.
La Biblioteca té un fons de 128 títols de revistes de temàtica diversa, i de cadascun guarda els dos últims anys, tret de les publicacions setmanals i quinzenals que es guarden entre tres i sis mesos.
Els últims números estan exposats a la secció de la planta baixa i tots els números anteriors guardats als calaixos pertinents. Els exemplars més nous no es poden emportar en préstec, però es poden llegir a la biblioteca.
També es poden consultar les revistes en format virtual, mitjançant el catàleg Biblio Digital.
Aquest any s'han adquirit nous títols:
Novetats adreçades als adults
-
Cocina diez i Cocina lecturas. Revistes setmanal i bimestral de cuina casolana, sana i de fàcil elaboració. Cada mes destaquen un producte.
-
Entreacte. Publicació trimestral d’arts escèniques i audiovisuals amb agenda d’activitats. Conté un apartat d’entrevistes i una secció adreçada als professionals.
-
La Fertilidad de la tierra. Revista trimestral d’agricultura ecològica amb seccions com: quadern de l’hort i bona cuina.
-
Jot Down. Publicació trimestral d’àmbit cultural on es tracta el tema de l’oci des d’un punt de vista modern i actual. Conté entrevistes en profunditat a persones de l’àmbit de la música o el cinema, i petites seccions amb diversitat temàtica.
-
La Maleta de Portbou. Revista bimestral d’humanitats i economia que ofereix diferents vies d’accés a la cultura. Utopies, igualtat i liberalisme són alguns dels temes que tracta. També coordina l’Escola Europea d’Humanitats. Publicació dirigida per Josep Ramoneda conegut periodista, filòsof i escriptor català.
-
Peonza. Publicació trimestral de literatura infantil i juvenil adreçada a adults. Conté entrevistes a escriptors, una secció sobre l’àlbum il·lustrat, articles sobre el món de la historieta i presentació crítica de les novetats editorials. Va rebre el Premio Nacional de Fomento de la Lectura 2018.
Novetats adreçades als infants
-
Cocoter. Revista trimestral adreçada a nens i nenes a partir dels 7 anys. Té articles de coneixements, contes i activitats.
-
Primicias News. Publicació quinzenal en format de diari adreçada a joves de 8 a 14 anys. Editada a color en espanyol i anglès, conté articles per ajudar a desenvolupar el pensament crític i el debat en família o entre els infants.
Premsa diària
Es continua rebent cada dia els següents diaris en castellà i català: la Vanguardia, el País, el Mundo, el Periòdic, el Punt Avui, l’Ara i el Mundo Deportivo.
Per seguretat, és necessari rentar-se bé les mans amb gel hidroalcohòlic abans de consultar les publicacions, disponible a diferents punts de la Biblioteca.
Si teniu consultes, no dubteu a preguntar-nos, la Biblioteca està a la vostra disposició.
Bones lectures.