Esteu aquí

L’OIAC gestiona més de 3.300 trucades i més de 800 tràmits telemàtics el mes d’abril

Moltes de les consultes a l’OIAC estan relacionades amb l’impacte de la crisi del coronavirus sobre diferents temes

OIAC

dissabte, 9 maig, 2020 - 17:30

L’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC) s’ha convertit durant aquest període d’excepcionalitat, encara més del que és habitual, en la porta d’entrada de moltes consultes dels veïns i veïnes del Prat. Des de l’inici de la situació d’emergència, molts d’aquests dubtes i preguntes estan relacionats amb l’impacte de la pandèmia sobre diferents temes, que s’han gestionat des de l’OIAC o s’han derivat a les àrees corresponents.

Segons el segon informe de balanç de l’acció municipal front al coronavirus, que repassa les actuacions realitzades entre el 3 i el 23 d’abril, l’OIAC va atendre durant aquest període fins a 3.350 trucades telefòniques. Els temes més freqüents han estat: tràmits telemàtics amb idcat mòbil, quotes i baixes d’equipaments esportius, tributs, ERTES, tràmits del padró habitants, targetes moneder per a alimentació, llicències d’obres i activitats, preinscripció escolar, desinfecció dels carrers del municipi o dificultats de comunicació amb organismes oficials, entre d’altres. L’informe de balanç es va presentar al ple municipal del passat dimecres, 6 de maig.

En el període al qual es refereix l’informe, l’OIAC també va atendre fins a 845 tràmits, la gran majoria dels quals telemàticament. Entre els temes que concentren major nombre de consultes estan els impostos i taxes, les llicències i permisos d’obres i d’activitats o tràmits relacionats amb el padró d’habitants, entre d’altres. També cal destacar que l’OIAC també ha seguit treballant aquests dies perquè un major nombre de tràmits es poguessin fer telemàticament. Gràcies a això, en aquests moments es poden fer 33 tràmits més per aquesta via.

Des de l’OIAC, també s’ha gestionat el registre d’entrada de 1.454 documents durant aquest període, majoritàriament de forma telemàtica, i el de sortida de 907 documents. Així mateix, s’han atès 32 queixes de temes diversos.

Campanya d’informació i sensibilització ciutadania #AlPratEnsCuidem

Des del departament de Comunicació, s’ha seguit dinamitzant la campanya i l’espai web #AlPratensCuidem, en el marc de la qual s’han dinamitzat diferents accions sota el lema “Veïnat confinat, però no aïllat”. Un exemple és la campanya #AlPratEnsLlegim per la Diada de Sant Jordi, però també s’han fet d’altres accions per promoure la compra de productes de proximitat (#MengemCarxofa i #MengemPotaBlava), a més de diferents accions, amb  diferents càpsules de vídeo, per posar en valor i agrair la tasca de les persones que des de diferents àmbits han seguit treballant durant el període d’estat d’alarma, entre d’altres.

El web municipal elprat.cat segueix sent un punt de referència d’informació ciutadana. En aquest període, ha registrat fins a 47.995 sessions i fins a 92.925 pàgines vistes. Així mateix, cal destacar que des de les xarxes socials municipals també s’han seguit responent dubtes i inquietuds de la ciutadania, majoritàriament relacionats amb la situació d’excepcionalitat generada per la pandèmia.

Compartir