Esteu aquí

Moratòria fiscal d’impostos i taxes municipals per alleujar l’impacte econòmic de la crisi del coronavirus entre la població i el teixit productiu

Les empreses contractades per prestar serveis municipals seguiran percebent els imports de les despeses salarials del personal adscrit al contracte, de tal forma que no podran al·legar l'aturada d'activitat com a motiu per fer un ERO. Entre el 16 de març i el 2 d’abril, s’han abonat fins a 262 factures a proveïdors per un valor total de 3 milions d’euros.

Ple telemàtic d'abril 2

Ple muncipal del passat 8 d'abril, realitzat amb mitjans telemàtics, en què es va presentar l'informe de balanç de les mesures front al coronavirus, entre elles la moratòria fiscal

dissabte, 11 abril, 2020 - 11:30

Des de l’inici de la crisi del coronavirus, l’Ajuntament del Prat de Llobregat ha adoptat diverses mesures d’urgència en matèria de fiscalitat i de suport al teixit productiu per alleujar l’impacte econòmic que aquesta situació d’emergència pot suposar per a la ciutadania, el comerç o les empreses, especialment les petites i mitjanes (Pime). Entre aquestes mesures, destaca la moratòria fiscal, per la qual l’Ajuntament ha ajornat fins al 3 de juliol el pagament de diversos impostos i taxes municipals, el cobrament de les quals estava previst inicialment per al període comprès entre el 2 de març i el 4 de maig.

Les mesures de fiscalitat i suport al teixit productiu formen part d’un conjunt molt més ampli d’accions d’emergència que l’Ajuntament ha adoptat des de l’inici de la crisi pel coronavirus. Al ple municipal, que es va realitzat el passat dimecres 8 d’abril amb mitjans telemàtics, es va presentar un informe de balanç del conjunt de mesures adoptades amb aquesta finalitat entre el 16 de març i el 2 d’abril. Entre aquestes, també figuren mesures d’urgència per respondre a la crisi sanitària, accions de caire social per donar suport als col·lectius vulnerables i l’adequació de diversos serveis municipals al format telemàtic.

La moratòria fiscal

Pel que fa a la moratòria fiscal, s’ha ajornat fins al 3 de juliol el pagament d’impostos i taxes municipals següents. Els rebuts domiciliats es cobraran per part de les entitats financeres el dimecres 1 de juliol.

  • Impost sobre béns immobles de naturalesa urbana i característiques especials (IBI) (rebuts no domiciliats)
  • Impost sobre béns immobles de naturalesa urbana i característiques especials (IBI) (1er 50% rebuts domiciliats).
  • Impost sobre béns immobles de naturalesa rústica (IBI).

  • Impost de vehicles de tracció mecànica (IVTM).

  • Taxa per l'entrada de vehicles a través de les voreres (GUAL).

  • Taxa per ocupació de la via pública: mercat setmanal (no domiciliats).

  • Taxa per la tinença i prestació de serveis relacionats amb els animals de companyia.

També s’ha ampliat el període de pagament de liquidacions que s’havien notificat prèviament a l’estat d’alarma i s’ha decidit donar prioritat als expedients que reconeguin beneficis fiscals.

Suspensió de les quotes de serveis municipals fins a la seva obertura

A més, s’ha decidit suspendre la quota de diversos serveis municipals o de concessions i permisos corresponents a activitats interrompudes en l’actual estat d’alarma (escoles bressol municipals, establiments esportius, equipaments culturals, tallers i cursos realitzats en equipaments municipals, bars i restaurants de concessió municipal, taxa d’ocupació de la via pública, taxa de residus per a establiments tancats…). Pel que fa a la quota del mes de març, es retornarà la part proporcional dels dies d’aquest mes en què ja no es va poder desenvolupar l’activitat.

Es cobreixen les despeses salarials de les empreses contractades per prestar serveis municipals per salvar el màxim de llocs de treball i que no es pugui al·legar l’aturada d’activitat per fer un ERO

D’altra banda, s’han aprovat mesures compensatòries per a les empreses contractades per prestar serveis municipals que s’han deixat d’oferir en el context de l’emergència. Així, es vol fer costat a aquestes empreses, moltes de les quals són Petites i mitjanes empreses (Pime) del teixit productiu local, i contribuir a salvar el màxim de llocs de treball.  Les empreses percebran els imports corresponents a les despeses salarials del personal adscrit al contracte, de tal forma que no podran al·legar l'aturada d'activitat com a motiu per fer un expedient de regulació d'ocupació. Amb aquesta finalitat, entre el 16 de març i el 2 d’abril, s’han abonat fins a 262 factures a proveïdors per un valor total de 2.921.276 euros, cosa que contribuirà a garantir que les empreses mantinguin la seva liquiditat.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 1 febrer, 2022 - 09:00

Marató de vacunació per a infants de 5 a 11 anys al Prat sense cita prèvia

El proper dijous 3 de febrer, al Centre Cívic Delta, de 15.30 a 19.30 h

divendres, 21 gener, 2022 - 15:15

Nova marató de vacunació de la tercera dosi contra la covid, aquest dijous 27 de gener al Centre Cívic Delta

Adreçada a persones majors de 30 anys del Prat de Llobregat

dimarts, 18 gener, 2022 - 10:15

L’Ajuntament del Prat habilita punts d’impressió del certificat covid per lluitar contra la bretxa digital

L’Omisc, l’OIAS, els EBAS Marina i Ribera Baixa, els Centres Esportius...