Esteu aquí

Pla d'actuació per prevenir els efectes de la calor

L'Ajuntament del Prat farà un seguiment dels grups de risc.

dimecres, 1 juliol, 2009 - 16:15

El pla inclou les actuacions previstes en el sistema sanitari per poder atendre persones afectades de cops de calor però també consells i recomanacions per evitar al màxim aquestes situacions. Les mesures s’adrecen especialment als grups de risc, és a dir gent gran, persones que realitzen una activitat física o laboral intensa a l'aire lliure, nadons, persones que pateixen malalties, etc.

Aquestes persones han de posar en pràctica mesures preventives que els ajudaran a suportar millor les temperatures de l’estiu i evitar l’anomenat cop de calor. Per això es recomana que a casa controlin la temperatura tancant les finestres durant el dia i obrint-les a la nit.

S’aconsella a més la utilització de sistemes de ventilació o aire condicionat i, en cas de no tenir-ne, intentar passar com a mínim dues hores al dia a llocs climatitzats com ara centres comercials o cinemes.

L’aigua es converteix en un element clau per evitar la deshidratació. És per això que es recomana beure’n molta aigua i evitar les begudes alcohòliques. També és important no fer àpats pesats i menjar molta fruita.

Les persones que pertanyin a algun grup de risc poden adreçar-se a la Unitat de Primera Atenció de Serveis Socials (UPASS), carrer Ignasi Iglesias, 28, on els faran un seguiment.

Si algú pateix un cop de calor és important reconèixer-ne els símptomes (temperatura molt alta, mal de cap, nàusees, set intensa, convulsions, somnolència o pèrdua del coneixement) i dirigir-se a qualsevol centre d’atenció primària on hi ha un protocol d’actuació davant aquests casos.

Aquests consells es recullen en fulletons que es distribueixen als centres sanitaris i farmàcies i també hi ha un telèfon que atén diàriament, 24 hores al dia, totes les consultes. També a la pàgina: http://www.gencat.cat/salut/depsalut/html/ca/dir2010/doc31012.html

Per estar informat sobre l'evolució de les onades de calor també es pot conèixer diàriament la previsió de temperatures al web del Servei Meteorològic de Catalunya: www.meteocat.com
 

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 13 maig, 2025 - 13:15

Comença l’elaboració del nou Pla Local de Joventut 2025–2030

Crida a la participació per definir les polítiques de joventut dels pròxims...
Imatge gràfica de la campanya "Jo em sumo al Prat 2030" adreçada a comunitats veinals

dimarts, 13 maig, 2025 - 12:30

Les comunitats veïnals del Prat, claus per a l'Agenda 2030

Les comunitats veïnals tenen un paper fonamental en l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i poden esdevenir agents actius en l...

dilluns, 5 maig, 2025 - 13:15

El Prat impulsa la jornada “Cultura de Pau, Diàlegs i Comunitat” per reforçar la convivència i la justícia global

La trobada inclourà taules de treball participatives per contribuir al nou...