S’inicia el primer seminari per a mestres novells del projecte Converses literàries

dijous, 8 octubre, 2020 - 10:30

La tercera setmana de setembre es realitza el primer entorn d’aprenentatge del projecte Converses literàries, emmarcat dins el programa Interseccions de l’Ajuntament del Prat. Aquest programa, coordinat des de la Biblioteca Antonio Martín, es desenvolupa, per tercer curs consecutiu, als centres educatius Charles Darwin, Galileo Galilei, IES Estany de la Ricarda i escoles bressol municipals Cabusset i Sol Solet.

Càpsules formatives per a professorat novell

Arran de l’avaluació del curs passat amb tots els agents implicats s’han dissenyat unes sessions introductòries adreçades als mestres novells per tal d’integrar-los al projecte i capacitar-los per a poder desenvolupar les sessions a les aules amb igualtat de condicions que la resta de docents.

La primera d’aquestes sessions a càrrec d’Anna Juan, especialista en literatura infantil, va servir per a introduir als mestres novells d’alumnes de 0 a 6 anys (escoles bressol i educació infantil) en el coneixement de la literatura per a la petita infància. Malgrat que es va dur a terme en format virtual, a causa de les circumstàncies sanitàries actuals, es va aconseguir molt bon clima de treball i totes les persones assistents van valorar positivament la trobada.

Desenvolupament de la sessió

L’Anna Juan va començar la sessió recalcant que les nenes i nens van a l’escola a descobrir, a explorar, a jugar i a experimentar a través dels llibres però que moltes vegades aquesta curiositat topa amb les limitacions de les biblioteques escolars. I ha estat gràcies al projecte Converses literàries que els docents han pogut descobrir un ventall amplíssim de material literari per als seus alumnes a través dels lots proporcionats per la Biblioteca Antonio Martín.

A la sessió, a més de fer un recorregut per la literatura per als més petits tenint en compte els diferents formats (àlbums il·lustrats, contes i narracions, llibres sonors, cançons de bressol, imatgiaris...), Anna Juan també va plantejar qüestions vinculades a l’acte de llegir. Segons Juan, llegir és interpretar el món, es pot interpretar un so, un gest del rostre, una veu, una imatge, una musicalitat, un ritme... estímuls constants que ocorren en la vida dels nadons i dels infants i que ells interpreten per tal de donar sentit al món que els envolta.

Al llarg de la sessió Anna Juan també va destacar aspectes fonamentals com la importància de la lectura en veu alta, de la lectura compartida o el fet que els llibres no tenen edat. Finalment, totes les mestres van poder comptar amb l’experiència de veure sonar i vibrar molts dels llibres que l’experta va mostrar al llarg de la sessió i sortir d’aquesta amb un gran ventall de recomanacions literàries pels infants de 0 a 6 anys.

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 18 novembre, 2024 - 10:00

Ignatius Farray i María Peláe, al desembre a L'Artesà

El còmic actuarà el 22 de desembre amb el seu show molt personal i la cantant...
Una de les múltiples imatges de "Propagación gráfica de un palomar"

divendres, 15 novembre, 2024 - 17:15

Propagació gràfica d'un palomar

Projecte de Santiago Sepúlveda, guanyador de la Convocatòria /Unzip en la...

dijous, 14 novembre, 2024 - 12:00

Taules: una aproximació gastronòmica a l’art i un poema d’amor a la sobretaula

Un experiment artístic-gastronòmic que ens apropa l’aspecte comunitari i...