Esteu aquí

Un any de celebracions

El 2022 s’ha celebrat el centenari de la Ramona Via i Joan Rof Codina, ha estat escollit científic gallec de l'any .

dimarts, 20 desembre, 2022 - 10:30

Amb motiu d'aquestes celebracions s'han realitzat uns actes que reconeixem ambdues figures.


Ramona Via va ser infermera, llevadora, activista cultural, mestra de català i escriptora. Enguany s'ha celebrat el centenari del seu naixement i són diversos els actes que s'han dut a terme amb motiu de la commemoració d'aquesta data. Nascuda a Vilafranca del Penedès, Ramona Via va rebre importants reconeixements per la seva trajectòria personal, professional i literària. Així, entre d'altres destaca el nomenament de filla predilecta de la seva ciutat natal i de filla adoptiva del Prat, la ciutat on va residir durant la major part de la seva vida. El centre d'atenció primària inaugurat l'any 1998 duu el seu nom pel seu paper en la millora de la sanitat, en especial de les dones del Prat. Podeu veure els actes realitzats aquí.


Per altra banda, el pratenc Joan Rof Codina (1874-1967) ha estat escollit per la Real Academia Galega de Ciencias com a Científic Gallec 2022. L'Ajuntament del Prat s'ha sumat als actes d'homenatge participant en la comissió organitzadora d'activitats de reconeixement de Rof, que l'any 1957 va ser distingit amb el títol de Fill Predilecte del Prat. Joan Rof Codina va ser un dels principals impulsors de la veterinària a l'Estat espanyol durant la primera meitat del segle XX. A Galícia, va contribuir notablement a modernitzar el sector agropecuari. Podeu veure els actes realitzats aquí.


En ambdós casos s'ha realitzat un vídeo biogràfic dels homenatjats, Ramona Via i Joan Rof Codina.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 28 març, 2025 - 13:15

El proper 3 d’abril es posa en marxa la convocatòria d’ajuts per a les activitats d’estiu 2025 i extraescolars 2025-2026

Les famílies podran sol·licitar els ajuts del 3 al 22 d’abril

dimecres, 26 març, 2025 - 16:00

Presentació de la publicació Població i habitatge al Prat de Llobregat (1900-1965), resultat de la Beca Jaume Codina de Recerca d’Història Local, 2019

L’autor de la publicació és Joan Ignasi Salcedo i mostra l’evolució...

dimecres, 26 març, 2025 - 12:30

Cuina i cultures: un cicle per conèixer millor el món on vivim

Al llarg de tres sessions, el centre cívic Sant Jordi - Ribera Baixa celebra...