Mòduls d'adolescència i salut. Informació general
Aquesta proposta didàctica està adreçada a tot l'alumnat de secundària. Es considera molt important que puguin treballar de manera integral continguts i aspectes relacionats amb l’àmbit de la salut. Pretenem facilitar-los eines preventives i recursos personals per potenciar i promocionar estils de vida saludables.
Competències
- D'aprendre a aprendre
- D'autonomia i iniciativa personal
- Social i ciutadana
Objectius
- Donar a l'alumnat de secundària eines adequades i suficients per afavorir actituds positives i responsables per a l’adquisició d’estils personals de vida saludable.
- Reflexionar de manera transversal sobre com som i com actuem al món digital.
- Donar-los a conèixer els serveis i els recursos existents al Prat en aquesta matèria i fer-los-els més accessibles.
Activitats
S’ha dissenyat un mòdul per a cada nivell de l’ESO. Els mòduls estan estructurats de forma que en una primera part es treballen aspectes relacionats amb habilitats personals (autoestima, assertivitat, emocions, autoimatge...) i en una segona part, més específica, s’introdueixen aspectes i temes directament relacionats amb estils de vida saludables (alimentació saludable, exercici físic, ús de les xarxes socials, conductes addictives i conductes sexuals). Aquests mòduls es desenvolupen amb la participació activa de l’alumnat.
Mòdul I. 1r d'ESO: Qui Soc i com em sento (4 h), Ei, tabac (1 h), Alimentació (1 h). Total 6 hores
Mòdul II. 2n d'ESO: Assertivitat (2 h), Oh, alcohol! (2 h), Afectivitat i sexualitatS (2 h). Total 6 hores
7 hores
Mòdul IV. 4t d’ESO: Eines per millorar el benestar emocional (2 h), Les drogues i jo (1 h) i Sexualitat i relacions (3 h). Total 6 hores
El treball a l’aula d’aquests mòduls de salut permet treballar les diferents competències bàsiques del currículum escolar educatiu.
Persones destinatàries
Alumnat d'ESO i AMPA/AFA, professorat
Observacions
Es pot fer una formació complementària adreçada a les famílies i
Els continguts s'adaptaran a les persones a qui s'adreci.