“Si mirem atentament els cartells, veurem com el pollastre, amb el temps, s’ha tornat tot un senyor. Abans només tenia una pota blava. A partir del 1984, en canvi, hem sabut que aquest pollastre tenia també una cresta molt grossa i arrugada que quasi li arriba al bec, i, per tant, que té una fisonomia característica; després hem conegut la seva mida, els colors de la cua, que té una taca blanca a la cara, que viu al Prat i que el pollastre raça Prat és un plat suculent a taula. Tot això ens ho han explicat els cartells any rere any i així el pollastre ha esdevingut un personatge atent a les qüestions socials i polítiques del moment, les mateixes que preocupen els seus conciutadans del Prat.”
Anna Calvera, dissenyadora.
Si la fira és un gran aparador de la realitat del Prat, els seus cartells han estat des de ben aviat la seva gran eina de difusió i el mitjà a través del qual artistes diversos han explorat, des de múltiples disciplines i perspectives, el potencial inspirador i creatiu del pollastre Pota Blava, com a au singular i també com a icona d’una comunitat, la dels i les potablaves.
El pasquí de l’edició de la Fira del 1975 ja va donar pas, en l’edició del 1976, al primer cartell. En els primers anys, es van realitzar concursos per triar-los. Del 1984 fins al 2003 de forma gairebé ininterrompuda, van anar a càrrec de l’estudi de disseny Villuendas + Gómez. Mariscal o Perico Pastor han estat alguns dels artistes de renom internacional que han treballat el cartell, que des del 2009 és, com el pota blava, un producte quilòmetre zero: cada edició de la fira va a càrrec d’un creador, creadora o col·lectiu d’artistes local.
El cartell de fira ha esdevingut així la millor carta de presentació del pota blava i també un aparador excepcional d’una creativitat pratenca que s’ha anat desplegant a mesura que es desenvolupava la ciutat. En aquest espai recuperem tots els cartells, presentats de primera mà a través de les paraules dels i les seves autores.
1921, 1941 i el 1975: els antecedents
Una il·lustració d’estil noucentista encapçalava el cartell del primer concurs “d’animals de corral” organitzat al Prat, a la plaça de la Vila. Era l’any 1921 i la Mancomunitat, en el marc de les seves polítiques públiques de foment de la producció agrària, va organitzar aquest certamen al Prat centrat en animals de corral i un altre a Ponts, a la Noguera, dedicat al bestiar porcí. Aquest concurs, així com l’exposició de pollastres organitzada el 1941 en el marc de la Festa Major i la del 1975 que va tenir lloc en el marc de la programació de Nadal al Prat, van comptar amb una cartelleria senzilla, prèvia al cartellisme desenvolupat a partir de l’edició del 1976.
1921, 1941 i el 1975: els antecedents
Una il·lustració d’estil noucentista encapçalava el cartell del primer concurs “d’animals de corral” organitzat al Prat, a la plaça de la Vila. Era l’any 1921 i la Mancomunitat, en el marc de les seves polítiques públiques de foment de la producció agrària, va organitzar aquest certamen al Prat centrat en animals de corral i un altre a Ponts, a la Noguera, dedicat al bestiar porcí. Aquest concurs, així com l’exposició de pollastres organitzada el 1941 en el marc de la Festa Major i la del 1975 que va tenir lloc en el marc de la programació de Nadal al Prat, van comptar amb una cartelleria senzilla, prèvia al cartellisme desenvolupat a partir de l’edició del 1976.
1921, 1941 i el 1975: els antecedents
Una il·lustració d’estil noucentista encapçalava el cartell del primer concurs “d’animals de corral” organitzat al Prat, a la plaça de la Vila. Era l’any 1921 i la Mancomunitat, en el marc de les seves polítiques públiques de foment de la producció agrària, va organitzar aquest certamen al Prat centrat en animals de corral i un altre a Ponts, a la Noguera, dedicat al bestiar porcí. Aquest concurs, així com l’exposició de pollastres organitzada el 1941 en el marc de la Festa Major i la del 1975 que va tenir lloc en el marc de la programació de Nadal al Prat, van comptar amb una cartelleria senzilla, prèvia al cartellisme desenvolupat a partir de l’edició del 1976.
Pau Giralt
Pau Giralt Marcè, veí del Prat, s’ha dedicat professionalment tota la vida a l’ensenyament. Així mateix, sempre ha estat aficionat al disseny gràfic, i ha desenvolupat diverses imatges i logotips. Va realitzar quatre dels cartells de la fira avícola en les seves primeres edicions.
El 1976, en la 3a edició de la fira, es va realitzar el primer cartell. Es va triar per concurs, i el va guanyar Pau Giralt: “En aquest cartell volia destacar l’emblema del Prat, la pota blava del nostre pollastre, a través del disseny gràfic. La línia que dibuixa la pota, a més, emmarca tot el cartell.”
Salvador Martí Alastruey
Salvador Martí Alastruey va cursar breus estudis a l'Escola Massana i va acudir a l'Escola de Dibuix i Pintura del Prat, però en essència es considera autodidacta. Ha exposat col·lectivament al Prat, Madrid i Lisboa, i de forma indivual a la nostra ciutat i a Sitges. Professionalment va estat gravador i estampador i ha col·laborat amb artistes catalans com, Antoni Tàpies, Joan Miró, Josep Guinovart, Ràfols Casamada, o Jaume Plensa, i d’altres Internacionals com, Francis Bacon, Rufino Tamayo, Kenneth Noland, Helen Frankenthaler, George Condo, etc..
“Per a tothom, el més icònid del pollastre de raça Prat ñes la pota blava, i això és el que vaig voler destacar. Com a contrapunt, vaig decidir posar la cresta al revés. Quan em vaig presentar al concurs era molt jove i estàvem esperant un fill. Amb el premi vam poder comprar-li un bon bressol”.
Pau Giralt
Pau Giralt va guanyar també el tercer concurs de cartells, de la 5ena edició de la Fira Avícola, amb aquest cartell que explora l’ou, tant a la imatge gràfica com en la paraula “avícola”.
Pau Giralt
El 1979, no es va realitzar un concurs de cartells, probablement per manca de temps. Pau Giralt va realitzar el dibuix d’un pollastre, amb una cua exhuberant. Tota la figura apareix en blanc i negre, de forma que destaca l’únic element que té color, la pota blau pissarra.
Pau Giralt
El 1980 Pau Giralt va tornar a guanyar el concurs de cartells: “És una imatge més elaborada, que manté però l’estil de disseny gràfic de les anteriors obres”. És el primer cartell en el qual el pollastre comparteix protagonisme amb la gallina.
Francesc Masdevall Reitg
Francesc Masdevall Reitg és arquitecte tècnic. A més a més sempre s'ha interessat per la pintura i el disseny gràfic. A banda del cartell de la fira avícola del 1981, ha realitzat d’altres per a les Fires i Festes de Sant Narcís de Girona, la seva ciutat de residència, i ha participat en diverses exposicions de dibuix i pintura.
“Vaig assabentar-me de que hi havia aquest concurs a través d’una notícia a la premsa i vaig decidir presentar-me. En aquella època acostumava a participar en concursos de cartells de festes ciutadanes i d'entitats culturals i esportives resultant guanyador en alguns d'ells. El pollastre Pota Blava era el gran protagonista i per a donar-li la rellevància que calia, el vaig muntar sobre un pedestal, a l'igual que els atletes guanyadors d'una olimpíada. El cartell el vaig concebre a tinta plana i per això vaig confeccionar-lo amb la tècnica del "collage””.
Vicens Ferrer
Vicens Ferrer (1922-2002), treballador de la Terlenka, va cultivar molts àmbits d’expressió artística durant la seva vida. Va destacar especialment com a fotògraf, i a través d’aquest mitjà va documentar àmpliament la vida pratenca durant els anys cinquanta i seixanta. Més tard va recollir moltes d’aquestes instantànies en el muntatge audiovisual “Fa un quart de segle”. També va cultivar la pintura, com mostra el cartell de la 9ena edició de la Fira.
“El meu pare era una persona molt activa en molts àmbits culturals. Aquell any va decidir presentar-se al concurs de cartells amb dues propostes; una va quedar en primera i l’altra en segona posició”, recorda el seu fill, Ricard Ferrer Giménez.
Josep Mayol
Josep Mayol (1934-2021) va ser una figura clau en l’activisme cultural i artístic de la ciutat, on va fer de mestre de diverses generacions de creadors i creadores locals. Fundador als anys setanta de l’Escola de Dibuix i Pintura, precursora de l’actual Escola d’Arts Visuals del Prat, el 2010 va rebre el Premi Ciutat del Prat i va ser declarat fill adoptiu de la ciutat el 2017.
Villuendas + Gómez
A partir d’aquest any i durant gairebé dues dècades, fins el 2003, i a excepció del 1986, els cartells de la fira avícola van anar a càrrec de l’estudi de disseny Villuendas + Gómez, encapçalat per Pilar Villuendas i Josep Ramon Gómez, que van anar interpretant la figura del pollastre potablava des de vessants ben diverses.
Villuendas + Gómez
A partir de l'any 1984 i durant gairebé dues dècades, fins el 2003, i a excepció del 1986, els cartells de la fira avícola van anar a càrrec de l’estudi de disseny Villuendas + Gómez, encapçalat per Pilar Villuendas i Josep Ramon Gómez, que van anar interpretant la figura del pollastre potablava des de vessants ben diverses.
Maite Marín
Maite Marín és pintora i gravadora. Llicenciada en Belles Arts, durant vint anys va impartir classes de dibuix i pintura al seu propi estudi al Prat, a l’Avinguda Verge de Montserrat i en altres centres com el Jardí Botànic de Barcelona i la Fundació HA de Gavà. La seva obra es troba en col·leccions privades de països com Argentina, Holanda, França, Estats Units i Japó, i es manté en actiu professionalment.
"El dibuix del pollastre comença pel seu signe d'identitat, la pota blava, i en cada nova vinyeta s’incorporen la resta d'elements. És una figura esquematitzada, que representa totes les característiques de la raça Prat. Vaig elaborar aquest treball al meu darrer curs de Belles Arts, el vaig presentar als responsables de l’Ajuntament que van proposar-lo com a cartell d’aquell any.
Villuendas + Gómez
“Des del 1984 fins al 2003 a l'estudi vam dissenyar el cartell de la Fira Avícola del Prat. L'any 1984, no en sabíem gaire de galls ni de gallines, només allò just per no quedar malament: que el gall canta de matinada i que no sabem què va ser el primer, si l’ou o la gallina. Així doncs, vam organitzar una sortida al Prat i a les seves masies. Aquest va ser un viatge iniciàtic, el descobriment d'un paisatge insòlit, d'un món antic que intentava sobreviure, per preservar el seu tipus de vida. Com els antics druides, amb amor, paciència i saviesa, els pagesos i pageses del Prat cuidaven el seu tresor: el Pota Blava”, rememoren Villuendas i Gómez.
Villuendas + Gómez
La fira transitava els seus anys adolescents, l’Associació de Criadors i Criadores s’havia fundat tres anys abans i els pollastres i capons de Raça Prat havien estat reconeguts l’any abans la Denominació de Qualitat. En aquest context ple d’esforços per impulsar la comercialització del potablava, el cartell adopta una forma que evoca les etiquetes comercials.
Villuendas + Gómez
A partir d’aquest any, comença l’exploració de les diverses parts del pollastre per part de l’estudi de disseny Villuendas + Gómez.
Villuendas + Gómez
A partir de l'any 1984 i durant gairebé dues dècades, fins el 2003, i a excepció del 1986, els cartells de la fira avícola van anar a càrrec de l’estudi de disseny Villuendas + Gómez, encapçalat per Pilar Villuendas i Josep Ramon Gómez, que van anar interpretant la figura del pollastre potablava des de vessants ben diverses.
Villuendas + Gómez
Per primera vegada en aquest cartell apareix un element característic del Prat a més a més del pollastre de potablava: un avió. El pollastre comença a esdevenir així quelcom més que un producte, una icona de la ciutat.
Villuendas + Gómez
“El pollastre ja és un personatge totalment conegut, qualsevol part del seu cos l’identifica, però a més, el pollastre, com a ciutadà del Prat que és, ja té personalitat pròpia, ja que pensa, creu, neix i vium té inclinacions polítiques (1991, 1993 i 1996) i temors personals (1992 i 1995) -com el cartell en què el pollastre mira desconfiat el plat d’una taula parada–“, escriu la dissenyadora Anna Calvera a propòsit dels cartells de fira en el llibre 25 anys de fira, editat el 1999.
Villuendas + Gómez
De nou, el pollastre es vincula amb un element característic de la ciutat, en aquest cas els espais naturals del Delta del Llobregat, les seves pinedes i els seus espais humits.
Villuendas + Gómez
A partir de l'any 1984 i durant gairebé dues dècades, fins el 2003, i a excepció del 1986, els cartells de la fira avícola van anar a càrrec de l’estudi de disseny Villuendas + Gómez, encapçalat per Pilar Villuendas i Josep Ramon Gómez, que van anar interpretant la figura del pollastre potablava des de vessants ben diverses.
Villuendas + Gómez
A partir de l'any 1984 i durant gairebé dues dècades, fins el 2003, i a excepció del 1986, els cartells de la fira avícola van anar a càrrec de l’estudi de disseny Villuendas + Gómez, encapçalat per Pilar Villuendas i Josep Ramon Gómez, que van anar interpretant la figura del pollastre potablava des de vessants ben diverses.
Villuendas + Gómez
A partir de l'any 1984 i durant gairebé dues dècades, fins el 2003, i a excepció del 1986, els cartells de la fira avícola van anar a càrrec de l’estudi de disseny Villuendas + Gómez, encapçalat per Pilar Villuendas i Josep Ramon Gómez, que van anar interpretant la figura del pollastre potablava des de vessants ben diverses.
Villuendas + Gómez
A partir de l'any 1984 i durant gairebé dues dècades, fins el 2003, i a excepció del 1986, els cartells de la fira avícola van anar a càrrec de l’estudi de disseny Villuendas + Gómez, encapçalat per Pilar Villuendas i Josep Ramon Gómez, que van anar interpretant la figura del pollastre potablava des de vessants ben diverses.
Villuendas + Gómez
A partir de l'any 1984 i durant gairebé dues dècades, fins el 2003, i a excepció del 1986, els cartells de la fira avícola van anar a càrrec de l’estudi de disseny Villuendas + Gómez, encapçalat per Pilar Villuendas i Josep Ramon Gómez, que van anar interpretant la figura del pollastre potablava des de vessants ben diverses.
Villuendas + Gómez
A partir de l’any 1984 i durant gairebé dues dècades, fins el 2003, i a excepció del 1986, els cartells de la fira avícola van anar a càrrec de l’estudi de disseny Villuendas + Gómez, encapçalat per Pilar Villuendas i Josep Ramon Gómez, que van anar interpretant la figura del pollastre potablava des de vessants ben diverses.
Villuendas + Gómez
Fins ara els cartells havien treballat les diverses parts d’un pollastre que havia evolucionat, relligant-se amb elements de la ciutat i el seu territori i desenvolupant personalitat pròpia. Per primera vegada, el cartell del 2000 el protagonitzen els pollets. En aquella època se’n podien comprar, a la fira.
Villuendas + Gómez
El pollastre de Raça Prat, que en aquesta ocasió està representat per un exemplar de la seva variant de plomatge blanc, llueix la campanya de ciutat vigent en aquella època, ViscAElPrat.
Villuendas + Gómez
En l’època en què culminaven els esforços per retornar la qualitat ambiental a la platja després d’anys contaminada i aquest espai recuperava el seu ús ciutadà, el pollastre donava la impressió d’aparèixer al cartell venint del mar, després de caminar sobre la sorra.
Villuendas + Gómez
A partir de l’any 1984 i durant gairebé dues dècades, fins el 2003, i a excepció del 1986, els cartells de la fira avícola van anar a càrrec de l’estudi de disseny Villuendas + Gómez, encapçalat per Pilar Villuendas i Josep Ramon Gómez, que van anar interpretant la figura del pollastre potablava des de vessants ben diverses.
Management i Disseny d’Espectacles
Aquell any l’espai de fira es va decorar seguint l’estil d’una masia pratenca, Cal Monés. L’equip encarregat de l’acció Management i Disseny d’Espectacles, es va encarregar també de desenvolupar la gràfica de la fira. L’any següent també es va encarregar el cartell a un equip de comunicació.
Baluarte Comunicación
Philip Stanton
Philip Stanton, nascut el 1962 a Ohio, als Estats Units, és un reconegut artista visual, pintor, il·lustrador i dissenyador resident a Barcelona i ensenya a les escoles EINA i BAU. Encarregat del cartell del 2006, va presentar el pollastre envoltat d’elements pratencs, reforçant així el seu caràcter d’icona de la ciutat.
“Segons el meu criteri, el cartell ha de transmetre els conceptes de qualitat, festa i gastronomia, i reflectir la vinculació del segell de qualitat del pollastre amb la ciutat del Prat”.
Xavier Mariscal
El dissenyador i artista valencià Xavier Mariscal (1950), conegut mundialment per haver dissenyat el Cobi, la mascota dels Jocs Olímpics de Barcelona’92, va presentar el potablava com si fos una obra d’art, emmarcat, en el seu cartell del 2007.
Perico Pastor
Perico Pastor (la Seu d’Urgell, 1953), és un creador català especialitzat en la pintura i el dibuix, amb un ampli renom internacional. El 1995 va exposar a la Torre Muntadas.
“Primer em vaig fixar en la cresta, però vaig pensar que valia la pena fer el pollastre sencer, amb aquest cos de boxejador que té. Vaig anar captant el que fa l’animal i vaig anar destil·lant la idea fins que vaig arribar als trets essencials. És un pollastre fet a còpia d’esquitxades.”
Purificación Hernández
Purificación Hernández és una dibuixant il·lustradora formada a l’Escola d’Arts Visuals del Prat. Artista amb una llarga i reconeguda trajectòria al món editorial amb nombrosa obra de gran prestigi publicada en diverses editorials internacionals.
“És un cartell que busca recollir la tradició del cartellisme a casa nostra. Té una concepció una mica clàssica, amb colors terrosos, on el vermell de la cresta del gall, amb el blau de les potes, són els elements clau.”
Berta Xirinachs
Berta Xirinachs és llicenciada en Belles Arts i dinamitzadora cultural. Ha treballat com a directora artística de diferents muntatges teatrals i com a dissenyadora creant webs per a museus. La Fundació Vila Casas la va incloure en la llista dels 45 millors artistes de l'Estat.
“La millor representació d’aquest animal és veure’l en directe caminant per un corral.”
Rosa Mayol
Rosa Mayol és dissenyadora gràfica per l'Escola Llotja i llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona i va ser professora de l’Escola d’Arts. El seu pare, Josep Mayol, va pintar el cartell del 1983.
“Quan el veus en viu, t’adones que el gall del Prat és un animal elegant i potent, no és un animal simpàtic, i això he volgut reflectir al cartell, amb la seva mirada desafiant i provocadora”.
Óscar Calzada
Óscar Calzada és un dibuixant il·lustrador i dissenyador gràfic format a l’Escola d’Arts Visuals del Prat. Artista guardonat amb el Laus plata de disseny i amb llarga experiència en nombroses campanyes de comunicació i publicacions.
“És una manera de lligar els habitants del Prat amb els galls pota blava, aquesta denominació popular que ens diferencia, aporta valors positius i és un signe d’identitat. Vaig voler buscar un nou camí”.
Toni Garcia
Toni Garcia és un artista i il·lustrador pratenc. Va ser president de l’Associació d’Amics de l’Art. Va participar en l’elaboració de Peraustrínia 2004, el primer llargmetratge de dibuixos animats en català, produït i realitzat al Prat. Es dedica al món de l’animació, i ha dirigit pel·lícules com “D’Artacán y los tres mosqueperros”.
“Volia fer una fusió entre pratenc i pollastre. Les potes són les meves mans, fotografiades per la Rosa Expósito. Tota la majestuositat del pollastre està emmarcada en la imatge d’un marc artesanal, cedida pel Josep Maria Figueras, per fer ressaltar la importància d’aquesta festa, que és una reafirmació de la identitat pratenca.”
Associació d'Amics de l’Art del Prat (actual Associació d'Arts Visuals l'Atòmica) i Escola d’Arts Visuals del Prat
En aquesta ocasió, el cartell és una obra col·lectiva de l'alumnat de l’Escola d’Arts,el pollastre pota blava es forma com un cadàver exquisit, a partir de la suma de diverses parts il·lustrades per autors i autores diverses.
“Vàrem pensar en com es pot representar un gall de manera que integri els nostres valors: col·lectivitat, diversitat, participació, democràcia i ciutat creativa. La resposta ha estat fer un “gall exquisit” (Laia Campañà, directora de l’Escola d’Arts Visual del Prat).”
Domingo Recreativos (Brígit Torrents, Ferran Cussó) amb la col·laboració de Vanessa Martínez
Domingo Recreativos és un estudi de disseny del Prat integrat per Brígit Torrents i per Ferran Cussó, dins del coworking pratenc Uikú, un grup de professionals que comparteixen espai i sinergies. Van comptar amb la col·laboració de la fotògrafa pratenca Vanessa Martínez.
“El veritable protagonista de la Fira és el pollastre i, per tant, havia de ser l’actor principal. El vàrem voler presentar amb tota la seva esplendor, ben il·luminat, amb un tractament tan clàssic que acaba sent modern. Vàrem optar per fer una fotografia perquè, en tots els anys de la Fira Avícola, només en dues ocasions s’ha fet servir la fotografia”.
Cristina BanBan
Cristina BanBan és una artista pratenca de destacada i reconeguda trajectòria internacional. Va iniciar la seva formació artística a l’Escola d’Arts del Prat, i actualment viu i treballa a Nova York. El 2017, va ser reconeguda com a millor artista jove amb el premi Arts Club de la Real Acadèmia de Londres. Va rebre el premi Ciutat del Prat el 2021.
“Vaig voler incloure-hi altres elements que acompanyen la figura principal del gall. Per a mi, el bol té un significat de símbol personal, com allò que recull tradició, memòries i les arrels del poble”.
David Allende i Satur Herraiz
Satur Herraiz és dissenyadora i David Allende és il·lustrador. A més de ser dos pratencs amb una vida associativa molt activa -han passat pel Conxita Busquets, el Globus, la Colla de Diables o les AFA– formen un equip de comunicació gràfica.
“És un pollastre juganer, que està picotejant una lletra del cartell. També hi vam incloure el concepte de la nova ubicació, a la Granja de la Ricarda, no només amb tipografia, sinó també amb un fons que emula les rajoles de ceràmica de la Granja”.
Laia Ruz
Laia Ruz és una il·lustradora i tatuadora molt lligada al Prat, artista multidisciplinària i en constant formació. Ruz forma part de l’equip que elabora el Pessebre de la Plaça de la Vila, i ha estat la dissenyadora de la campanya de la Festa Major d’aquest 2023.
“Vaig buscar que fos estèticament agradable, crear un cercle amb el cos dels dos galls de manera orgànica. Però el que és important són els ulls, buscava afegir un toc divertit i tendre a la imatge, un punt de connexió amb l’espectador”.
Luis J. Higueras
Luis J. Higueras és un director creatiu, dissenyador, gestor de xarxes socials, artista i escriptor pratenc. És l’ànima de “Lumps of Sugart. Disseny, comunicació i producció gràfica” amb seus al Prat de Llobregat i Barcelona.”
“Aquest Pota Blava és “arcimbòldic” [inspirat en Giuseppe Arcimboldo, pintor del Renaixement italià]. Em va interessar molt el seu coratge per trencar amb el classicisme.”
SaóDisseny
SaóDisseny és un estudi de disseny gràfic i comunicació dedicat a generar canvis positius a la societat a través del disseny. Una empresa d'inserció, iniciativa de l’Associació SaóPrat, que té el propòsit d’acompanyar infants, joves i les seves famílies en situació de vulnerabilitat. Aquesta edició va haver de ser 100% virtual a causa de la pandèmia, i la campanya es va centrar en un homenatge a totes aquelles persones que participen en la fira i la fan possible.
“La idea és donar valor a les persones i amb aquesta campanya fer protagonista a la ciutadania del Prat. D’alguna manera abracem a aquest pollastre, del qual estem orgullosos i que és el símbol de la nostra ciutat. Mostrem a la gent, somrient, orgullosa de ser potablava. Més orgullosa que mai, perquè sabem que estem en un moment difícil, en temps de covid, i que cal de la nostra implicació conjunta”.
Núria Inés (Tintafina)
Tintafina és el nom artístic de Núria Inés, una artista local que compagina els projectes d’arts visuals amb la relatoria gràfica i la docència . Ha sigut artista resident en diversos espais ( l’Escocesa a Barcelona, Centro Recoleta a Buenos aires, Corniolo Art Platform a Florència, etc) i ha participat en diverses mostres i iniciatives editorials com el llibre il·lustrat “Padrines” amb guió de Mariona Visa, editat per Pagès editors. El seu cartell tenia com a base un conjunt de ceràmiques que es van adaptar per a la imatge de fira amb el dissenyador gràfic pratenc David Sánchez. Aquest conjunt va rebre una menció com a finalista en la modalitat de campanya publicitària en els premis Junceda 2022 de l’APIC (Associació Professional d'Il·lustradors de Catalunya).”
"La Fira Avícola del Prat em remet a la cultura rural, a les fires de bestiar i tradició, per tant, vaig pensar que era adient construir l’auca de la vida d’un Pota Blava unint la tradició a una visió des del còmic i l’il·lustració actual. Per a conceptualitzar el cartell vaig estar interessant-me en les quines, auques i l’imatgeria tradicional de la ceràmica catalana.”
Oriol Vidal
Oriol Vidal és un artista pratenc format a l’Escola d’Arts Visuals del Prat amb una llarga trajectòria com a animador, il·lustrador, i també com a cartellista.
“Volia transmetre la idea del binomi Pota Blava – Prat de Llobregat amb un sol element, i la figura del gall, gairebé com una silueta, afegint-hi elements característics de la ciutat, crec que funcionava a la perfecció”.
Ángel Coronado
Ángel Coronado és un artista multidisciplinari amb llarga experiència i reconeixement en el món de l’animació en cinema i televisió, així com amb el món editorial amb molts treballs publicats internacionalment amb l’estudi Wuji House. Va formar part de l’equip creatiu de Peraustrínia 2004, el primer llargmetratge de dibuixos animats en català, creat íntegrament al Prat, i ha participat en accions artístiques col·lectives a la ciutat com ArtVinguda o Art pel Delta.
“De vegades, quan et fan un encàrrec motivador, comences a dibuixar i arribes a un punt en què el que fas t’abstrau del món que t’envolta. Això és el que m’ha passat en el procés creatiu d’aquests cartells”. Tot i que va començar a plantejar-se l’obra evitant que hi aparegués el Pota Blava, en començar a donar-li voltes a l’esbós de mosaic per crear una figura abstracta, el gall va acabar emergint. “És que no es pot evitar, és una cosa que envolta tot allò que és el Prat”.