L'alumnat participant en el projecte de dansa, amb la col·laboració de L'Escola d'Arts en Viu, mostra a les famílies les seves coreografies i posades en escena.
Els objectius del projecte són posar el cos, reconèixer i prendre consciència corporal pròpia i com a grup, experimentar les possibilitats del cos com a eina de llenguatge expressiu i desenvolupar un treball artístic i creatiu ric que fomenti un aprenentatge competencial transversal i des de la cooperació que incorpori el treball de valors i d’habilitats socials i intrapersonals.
Aprofitant el dia de la dansa que se celebra el 19 d'abril, l'Escola H. Josep Tarradellas obrirà les portes a les famílies per ensenyar el procés que s'ha realitzat els últims mesos. Enguany l'alumnat ha treballat amb la Cooperativa Obrera de Viviendas cada dimarts, on es treballa amb imatges antigues de les senyores quan eren joves. A partir d'aquestes imatges, es parla dels jocs i les activitats que feien en aquell temps, i es fan servir per inspirar les coreografies per a la mostra, basades en els jocs tradicionals. A més, s'està seleccionant música que representi les dues èpoques. Tot això culminarà en la celebració del Dia de la Dansa, on es presentaran les coreografies inspirades en aquests records i vivències.
Al maig, l'escola Can Rigol durà a terme el seu festival anual de dansa al Cèntric Espai Cultural. Enguany, la temàtica central del festival serà "Cultures i músiques del món".
Dins del marc del projecte de dansa, l'alumnat d'ESO1, ESO2 i PDC està treballant amb el suport de L'Escola d'Arts en Viu l'espectacle que presentaran durant el festival. El projecte de dansa de Can Rigol ajuda l’alumnat a conèixer les seves possibilitats corporals i de moviment, a respectar-se i respectar els altres, i a compartir una experiència corporal transmesa per mitjà de sentits i enriquida amb la música.
A partir d’una meta comuna (el festival de dansa de Can Rigol que té lloc al mes de maig), els tres grups (ESO 1 i 2, i PDC) experimenten amb el seu cos a partir del moviment i la realitat que els envolta.
Enguany parteixen dels seus propis interessos: la dansa urbana i el tik-tok, per deconstruir-los i continuar explorant a partir de la dansa contemporània els seus límits i la seva relació amb l’entorn. En ser la tercera edició del projecte, hi ha un treball previ d’exploració corporal amb l’alumnat que permet aquest curs portar el projecte una mica més enllà tot obrint-lo a la comunitat: ja sigui a partir de l’exploració del territori, com de les persones que l’habiten. Tot sense deixar de banda l’eix transversal del curs que treballa tota l’escola “Cultures i Músiques del Món”.