Esteu aquí
Cinema i música: Ana Cruz i el cinema de Dorothy Davenport

Com cada juliol des de fa ja anys, torna el Cinema i Música a la plaça Joan Garcia-Nieto. Enguany aquest petit cicle està enfocat en el treball de les pioneres del cinema i vol donar visibilitat als primers treballs de la història del cinema dirigit per dones. Aquesta edició compta amb 3 sessions on podrem gaudir del cinema de tres pioneres com van ser Alice Guy-Blanché, Dorothy Davenport i Lois Weber. Aquest cinema té la peculiaritat que està sota la mirada de la dona, de principis del segle XX, i trenca amb l’hegemonia de la mirada masculina que existia dins del cinema mut.
L'Ana Cruz i el cinema de Dorothy Davenport
L’Ana Cruz posarà banda sonora, amb el seu baix i amb la col·laboració d’en Sergio Rojas als sintetitzadors i la composició, al llargmetratge “The Women Condemned” on una jove periodista, intrigada pel carisma d’una nena condemnada d’assassinar una estrella de la ràdio, es disposa a demostrar la seva innocència.
La Dorothy Davenport, nascuda en una família dedicada al teatre va deixar la seva empremta parlant de prostitució i esclavitud humana fent un cinema ple de reflexió y sentit moral.
Activitats relacionades

Espai de pràctica de circ
Tipus: Circ
Quan: 17/04/2025
On: Centre Cívic Sant Jordi - Ribera Baixa

L'Orquestra de Barri
Tipus: Proposta
Quan: 23/04/2025
On: Centre Cívic Sant Jordi - Ribera Baixa

Book Clubbing #6: "Baleàric" + Conversa amb Luis Costa
Tipus: Música
Quan: 24/04/2025 de 19:00 a 20:30 h
On: La Capsa