Esteu aquí

Dinamització de les xarxes socials de l'entitat

xarxes socials

Objectius

  • Adquirir els coneixements bàsics per fer visible i gestionar correctament la presència de la seva entitat en xarxes socials com Facebook o Instagram
  • Personalitzar i optimitzar la seva presència segons les seves necessitats i objectius a través de les diferents eines i possibilitats que ofereixen aquestes xarxes socials

Continguts

1. Introducció

  • Quines xarxes socials em concerneixen més?
  • Diferència entre perfil i pàgina
  • Tipus de pàgines de Facebook
  • Crear una pàgina de Facebook
  • Rols de pàgina

2. Gestió de la pàgina

  • Recorregut visual per l’interfície de la pàgina de Facebook i de les seves seccions.
  • Imatge de ‘marca’ de Facebook: escollir imatge de perfil i portada, omplir la informació corresponent, crear una agenda d’esdeveniments, etc.
  • Crear una audiència

3. Estratègia de continguts

  • Quins sons els meus objectius de la pàgina? Què vull transmetre?
  • Quin és el meu públic objectiu?
  • Dissenyar un calendari editorial: idees de continguts, continguts que he de compartir, desenvolupar el contingut.
  • Estudi de la competència
  • Que NO fer en Facebook
  • Freqüència d’actualització i horaris de publicació

4. Tipus de publicacions

  • Com crear un publicació
  • Com compartir una publicació
  • Tipus de continguts que puc compartir
  • Continguts amb més engagement
  • Mesures de les imatges que acompanyen les publicacions
  • Programar publicacions
  • Abast orgànic i anàlisi i comprensió de resultats

5. Comunicació amb Facebook

  • Definir un estil i to de redacció de continguts
  • Consells bàsics de comunicació
  • Gestionar comentaris

6. Selecció d’imatges

  • Recomanacions bàsiques sobre l’ús de material audiovisual
  • Mesures oficials
  • Drets d’imatge i d’autor

7. Eines externes

8. Enllaços d’interès (Portal d’Entitats)

9. Introducció a Instagram

  • Necessita la meva entitat estar present a Instagram?
  • Que ofereix aquesta xarxa?
  • Consells bàsics per crear i gestionar un compte
  • Què NO fer a Instagram

 

Metodologia

Es faran dues sessions de 2 hores les quals començaran amb contingut teòric per després poder aplicar-lo a la pràctica a mesura que avança la formació. Es resoldran també els possibles dubtes que vagin sorgint.

Cada entitat tindrà accés a un ordinador per anar aplicant al moment els coneixements.

 

Persones destinatàries

Responsables i membres d’associacions.

 

Docència

Personal tècnic de Cases d’en Puig. Serveis de Ciutadania

  • Accessible

  • Ludoteca infantil

Consulta el programa (pdf - 135493 bytes)