Esteu aquí
Dinamització de les xarxes socials de l'entitat
Objectius
- Adquirir els coneixements bàsics per fer visible i gestionar correctament la presència de la seva entitat en xarxes socials com Facebook o Instagram
- Personalitzar i optimitzar la seva presència segons les seves necessitats i objectius a través de les diferents eines i possibilitats que ofereixen aquestes xarxes socials
Continguts
1. Introducció
- Quines xarxes socials em concerneixen més?
- Diferència entre perfil i pàgina
- Tipus de pàgines de Facebook
- Crear una pàgina de Facebook
- Rols de pàgina
2. Gestió de la pàgina
- Recorregut visual per l’interfície de la pàgina de Facebook i de les seves seccions.
- Imatge de ‘marca’ de Facebook: escollir imatge de perfil i portada, omplir la informació corresponent, crear una agenda d’esdeveniments, etc.
- Crear una audiència
3. Estratègia de continguts
- Quins sons els meus objectius de la pàgina? Què vull transmetre?
- Quin és el meu públic objectiu?
- Dissenyar un calendari editorial: idees de continguts, continguts que he de compartir, desenvolupar el contingut.
- Estudi de la competència
- Que NO fer en Facebook
- Freqüència d’actualització i horaris de publicació
4. Tipus de publicacions
- Com crear un publicació
- Com compartir una publicació
- Tipus de continguts que puc compartir
- Continguts amb més engagement
- Mesures de les imatges que acompanyen les publicacions
- Programar publicacions
- Abast orgànic i anàlisi i comprensió de resultats
5. Comunicació amb Facebook
- Definir un estil i to de redacció de continguts
- Consells bàsics de comunicació
- Gestionar comentaris
6. Selecció d’imatges
- Recomanacions bàsiques sobre l’ús de material audiovisual
- Mesures oficials
- Drets d’imatge i d’autor
7. Eines externes
8. Enllaços d’interès (Portal d’Entitats)
9. Introducció a Instagram
- Necessita la meva entitat estar present a Instagram?
- Que ofereix aquesta xarxa?
- Consells bàsics per crear i gestionar un compte
- Què NO fer a Instagram
Metodologia
Es faran dues sessions de 2 hores les quals començaran amb contingut teòric per després poder aplicar-lo a la pràctica a mesura que avança la formació. Es resoldran també els possibles dubtes que vagin sorgint.
Cada entitat tindrà accés a un ordinador per anar aplicant al moment els coneixements.
Persones destinatàries
Responsables i membres d’associacions.
Docència
Personal tècnic de Cases d’en Puig. Serveis de Ciutadania
-
Accessible
-
Ludoteca infantil
Consulta el programa (pdf - 135493 bytes)