Esteu aquí
Fogons de guerra. La vida quotidiana durant la Guerra Civil Espanyola

Exposició bibliogràfica sobre la vida quotidiana durant la Guerra Civil Espanyola. L’alimentació i la cuina del dia a dia en època de conflicte i durant els anys 30 i 40.
"Un dels primers problemes que va aparèixer a la rereguarda catalana fou el de les subsistències, que es va veure, encara, agreujat per la presència dels primers refugiats que va acollir Catalunya, procedents de territoris on es vivia directament la guerra. A finals de l'estiu a Barcelona es van començar a fer evidents els primers problemes de subsistències: el dia 13 d'octubre s'establia la targeta de racionament familiar i el dia 8 de desembre el menú de guerra als establiments públics. A partir d'aquests moments, la gana i les cues davant de les botigues van començar a ser habituals en el panorama urbà."
Pelai Pagès i Blanch; Alberto Pérez Puyal. Aquella guerra tan llunyana i tan propera (1936-1939): testimonis i records de la Guerra Civil a Catalunya. Lleida: Pagès, 2003.
Suport bibliogràfic a l’exposició “Menús de guerra. Cuina d’avantguarda i supervivència” que es pot visitar al Cèntric Espai Cultural fins al 30 de juny.
-
Accessible
Activitats relacionades

Story Telling
Tipus: Lectura
Quan: 12/03/2025 de 17:00 a 18:00 h
On: Biblioteca Antonio Martín

Club de lectura Enjoy Reading
Tipus: Lectura
Quan: 13/03/2025 - 18:30 h
On: Biblioteca Antonio Martín
Inscripcions Obertes

Club de lectura Grans lectors
Tipus: Lectura
Quan: 14/03/2025 - 10:00 h
On: Biblioteca Antonio Martín