Projecte Auxiliars de Conversa d'Anglès a l’Escola Joan Maragall (curs 19-20)
El projecte Auxiliars de Conversa d’Anglès neix amb la voluntat d’engegar un projecte a llarg termini per transformar la realitat lingüística del Prat. Potencia l’ús de l’anglès en diversos àmbits culturals i la seva visibilitat a la ciutat, millora les competències en llengua anglesa de l’alumnat i impulsa la innovació metodològica i la capacitació del professorat.
El projecte aposta per l’entrada a l’aula d’auxiliars de conversa de forma continuada. La pràctica recurrent dels alumnes amb la llengua anglesa s’acompanya del seu ús en diferents contextos culturals i d’aprenentatge. Potenciant l’intercanvi cultural, la relació entre espais lectius i no lectius i el treball en xarxa, es reforça el caràcter comunitari de l’aprenentatge i el vincle amb la ciutat. Els espais de coordinació i formació amb els docents faciliten també les millores metodològiques als centres educatius.
Aquest curs 2019-2020 hi participen 20 centres educatius – amb 10 escoles de primària, 2 instituts escola, 7 instituts i centres de formació professional i 1 escola d’adults- i 3 equipaments culturals de la ciutat –2 centres cívics i la Biblioteca Antonio Martín-.
S’adreça a l’alumnat de les etapes d’infantil, primària, secundària, post obligatòria i adults, vetllant així per facilitar espais de pràctica de la llengua anglesa per a totes les edats i arreu de la ciutat.
El Projecte Auxiliars de Conversa d'Anglès a l’Escola Joan Maragall té diverses àrees d’intervenció.
Treball a l’aula
- Cursos on s’intervé: P4 a 6è.
- Dedicació setmanal: de 45 minuts a 1 hora i mitja cada grup classe depenent del curs.
- Tipologies d’agrupaments: Grups reduïts.
- Assignatures on s’intervé: En les sessions d’anglès de P4, P5, 1r, 2n, 4t i 6è i en ciències de 2n i 5è i Educació física de 3r i 4t.
- Durada del projecte: Octubre 2019-Juny 2020.
Treball en el temps no lectiu i interlectiu
Intervenció a l’hora del pati
A l’hora del pati, l’auxiliar de conversa intervé amb l’alumnat d’Infantil els dilluns, dimarts i divendres i amb l’alumnat de Primària els dilluns i divendres.
Dedicació setmanal: 5 sessions de 30 minuts.
Intervenció a l’hora del menjador
L’hora de menjador esdevé un espai de relació i pràctica de la llengua anglesa entre l’alumnat i l’auxiliar.
Dedicació setmanal: 1 hora elsdilluns
Treball amb el centre educatiu i els docents
El projecte auxiliars de conversa té associat un entorn d’aprenentatge el qual serveix per analitzar des de diferents perspectives la incorporació de la figura de l’auxiliar de conversa als centres educatius participants del projecte amb la finalitat de proposar millores i compartir bones pràctiques.
Paral·lelament, l’auxiliar de conversa participa en un espai de coordinació amb la tutora d’anglès 1 hora a la setmana. És un espai de planificació i preparació de les sessions de treball a l’aula.
Compartir amb la ciutat
El curs passat va realitzar-se l’Spring Festival, una proposta festiva d’anglès on l’alumnat participant del projecte d’auxiliars de conversa va mostrar a la ciutadania la feina realitzada al llarg del curs 2018-2019 i en la que va ser el principal protagonista.
Aquest curs, en el marc del Compartim Interseccions 2020, s’organitzarà una proposta similar que es dissenyarà entre tots els centres educatius i culturals que participen en el projecte durant el curs i que tindrà lloc a la Primavera.