Imatge d'una sessió de teatre a l'Escola Joan Maragall
divendres, 6 març, 2020 - 11:15
L’objectiu dels projectes de teatre impulsats per l'Escola d'Arts en Viu en col·laboració amb les escoles, projectes que s'emmarquen en el Programa Interseccions, és el d’utilitzar el treball grupal per desenvolupar una experiència artística i creativa més rica, a través de la qual es propicia l’adquisició de valors, es treballen habilitats socials intrapersonals i es dóna peu a fomentar aprenentatges competencials transversals com la cooperació. El projecte també pretén democratitzar l'accés al llenguatge de l’art dramàtic que habitualment no té entrada a les escoles i esdevenir una eina d’empatia, d’escolta i de resolució de conflictes, entre altres.
Els entorns d’aprenentatge són espais de coordinació i cocreació d’activitats conjuntes que alhora permeten conèixer altres experiències i metodologies de treball facilitant l’intercanvi d’idees i eines educatives.
Aquest curs 2019-2020 segueixen formant part de l’entorn d’aprenentatge de teatre l’Escola Joan Maragall, l’Escola Honorable Josep Tarradellas, l’Escola Jaume Balmes i l’Institut Escola. Els objectius d’aquest espai són comprendre la transversalitat del teatre, relacionant-lo amb aspectes intel·lectuals, emocionals, socials i motrius; oferir eines al professorat i donar-los autonomia, perquè trobin els seus propis recursos, creïn i investiguin amb l’alumnat, a partir del teatre; fomentar la creativitat i el treball en equip a l’aula a partir de la improvisació i el joc tot creant una petita peça teatral que parteixi dels interessos de l’alumnat. Per altra banda, també s’encarreguen durant aquestes sessions d’organitzar la Jornada Intercentres, que enguany es tornarà a celebrar al Teatre L’Artesà el 14 de maig, en horari lectiu. Aquí una crònica de com va ser la primera jornada de teatre Intercentres, el passat curs 2018-2019.
A més, el 3 de març s’engega un projecte pilot d’escenografia amb famílies a les escoles HonorableJosep Tarradellas i Jaume Balmes, en col·laboració amb el Teatre L’Artesà, amb el suport del col·lectiu artístic Pedra. L’objectiu és fer partícips del procés creatiu a pares, mares i familiars.
A l’Escola Joan Maragall l’alumnat de 5è i 6è està en ple procés de creació, aquest aporta material, dialoga i crea la peça en l'àmbit conceptual. El grup de 5è del Maragall està creant una petita peça itinerant que reflexiona sobre la diversitat. Els dos grups de 6è han generat molt material que els ha dut a reflexionar sobre les emocions i més concretament sobre la por. Actualment, estan escrivint el text a partir del material generat a l'aula. Enguany, el grup de 1r centra el treball a l'aula en l'expressió corporal i realitza dinàmiques i jocs teatrals per fer emergir la seva creativitat i enfortir el treball en equip.
A l’Institut Escola a Secundària (1r i 2n d'ESO) estan adaptant "L'Odissea" d'Homer. A 4t primària, l’adaptació s’inspira en “El vestit nou de l'emperador” i es presentarà el 3 i 4 de març al mateix institut. A P4, P5 i 1r han iniciat ara les classes i a 6è ja van fer una representació per Nadal.
A l’Escola Jaume Balmes estan realitzant una creació conjunta nascuda gràcies a les històries de vida del barri sota la premissa: I tu, com vas arribar a Sant Cosme? L’alumnat, tutores del Jaume Balmes i docent de l’Escola d’Arts en Viu amb la col·laboració de gent del barri, PASC, ACDC i ICI han ideat vuit peces breus amb l’alumnat de 4t i 5è. Cadascuna d’aquestes peces formarà part de l’obra que es presentarà públicament el 10 de juny a les 9.30, a la mateixa escola.
A l’Escola Honorable Josep Tarradellas van començar a crear el text durant el trimestre passat, a partir de les inquietuds i debats generats a l'aula. Per altra banda, l’atzar va fer que arribés a les seves mans el conte "Funàmbulus" d'Àlex Tovar, una obra que reflexiona sobre l'art de viure en equilibri. L’alumnat ha ideat la seva pròpia adaptació del conte i l'ha fusionat amb diàlegs que han creat a l’aula. Fa un mes van realitzar la primera lectura i ara ja estan assajant les primeres escenes. A 4t de primària estan creant col·lectivament una peça de teatre-dansa inspirada en el seu projecte d'escola, sobre el canvi climàtic i el planeta. I L’alumnat de 2n treballa dinàmiques i jocs teatrals, fomentant la creativitat i el treball de grup-classe amb petites creacions, que es van mostrant en moments destacats del curs com les actuacions d’hivern o final de curs.
divendres, 20 desembre, 2024 - 13:15
divendres, 20 desembre, 2024 - 11:15
divendres, 20 desembre, 2024 - 10:15