Per contribuir a aturar l'epidèmia del coronavirus i preservar tant les persones usuàries com les treballadores, l'Ajuntament ha tancat l'atenció presencial al públic i tots els equipaments municipals. L'administració municipal, però no tanca. Segueix atenent la ciutadania a través de diversos canals telemàtics. En aquest apartat us podeu informar dels criteris generals a tenir en compte en aquest període excepcional, així com dels serveis que segueixen prestant les diverses àrees municipals i com contactar-hi.
Els serveis de Protecció Civil municipals es mobilitzen per a l’obtenció de material sanitari.
Cada dilluns, es reparteixen mascaretes entre la ciutadania que agafa el transport públic per anar a treballar i cada dissabte als mercats de titularitat municipal (Mercat Municipal i Mercat de Pagès).
Aquí podeu consultar guies i criteris per a la compra de mascaretes i la fixació dels preus màxims oficials de diversos articles i materials de protecció front al coronavirus.
L'Ajuntament del Prat ha aportat i coordinat l'entrega de llits, mobiliari i material mèdic i d'autoprotecció a la nova unitat contra el coronavirus de l'Hospital de Bellvitge i a la residència de gent gran Onze de Setembre, així com a d'altres centres residencials de la ciutat, amb el suport de la ciutadania, el teixit social i productiu i el sector hoteler del Prat.
L'Ajuntament reforça l'atenció psicològica a persones angoixades pel confinament. Qui necessiti suport psicològic d’urgència pot trucar als Serveis Socials (telèfons 638 305 268 i 933 790 050, extensions 5494 i 5495) i allí el posaran en contacte amb algun/a professional.
Al Prat, habitualment a l'entorn del Dia Mundial de Salut se celebrava la Festa de la Salut i de l'Activitat Física. Enguany aquesta commemoració, prevista per al dissabte 18 d'abril, queda ajornada fins que les condicions siguin més favorables. L'Ajuntament agraeix a totes les entitats, col.lectius i professionals que des de fa mesos estaven implicades en la seva organització, l'esforç i la il.lusió.
Els Serveis de Ciutadania es mantenen actius telemàticament. Es tracta de serveis de dones, gent gran, LGTGI, persones amb diversitat funcional, convivència, mediació i bon veïnatge, horts municipals, acollida, cooperació i suport a entitats i voluntariat, entre d’altres.
L’Ajuntament del Prat ha articulat una solució d’urgència per garantir l'allotjament a les persones sense llar durant la crisi pel coronavirus, amb el suport de Fundesplai, que ha posat a disposició l'alberg amb què compta a la ciutat per acollir-les. Més informació.
La Unitat Militar d'Emergències (UME) va desinfectar dijous 9 d'abril la residència de gent gran Onze de Setembre, tal com havia demanat la direcció del centre i havia traslladat l'Ajuntament.
El ple municipal del passat 3 de juny també va aprovar una moció per sol·licitar a la Generalitat de Catalunya un informe sobre la seva gestió de la Residència Onze de Setembre durant la pandèmia. També s'hi demanava que la gestió d'aquests centres prioritzi l'atenció de qualitat de les persones grans.
Es reforcen els serveis d’acompanyament a les persones grans i en situació vulnerable durant el context de pandèmia sanitària. Són serveis per cobrir necessitats alimentàries i bàsiques, d’atenció sanitària o d’acompanyament emocional, entre d’altres. Més informació
Els serveis de Mediació Ciutadana i Comunitària i el de Bon Veïnatge es posen a disposició de la ciutadania per poder atendre problemes de convivència que puguin aparèixer a les comunitats veïnals i a les llars, en l’actual situació de confinament.
Aquests serveis estaran actius per telèfon (93 379 00 50) o correu electrònic.
El Servei de Mediació Ciutadana de l'Ajuntament també ens dona pautes per millorar la convivència, que es poden consultar aquí.
Des del Servei de Bon Veïnatge i Convivència, també es fan recomanacions sobre com tenir cura del veïnat durant el període de confinament, que podeu consultar aquí.
També s'han elaborat des d'aquest servei diverses recomanacions per al procés de desescalada adreçades a les comunitats de veïns/es.
Assessoria d'orientació acadèmica i professional: el professional contactarà telefònicament amb les persones que tinguin hora i l’assessoria es realitzarà per mitjà d’aquestes trucades. Les consultes es faran via telefònica amb suport de whatsapp o correu electrònic. Si vols demanar hora de consulta, pots adreçar-te al número 93478 50 77.
Assessoria de salut i del Servei d’Informació Sobre Sexualitat i Afectivitat (SISA): continua operativa via Whatsapp a través del número 696 93 02 55.
Orientació personal: les consultes es faran via vídeo trucada amb suport de Instagram. Si vols demanar hora de consulta, pots adreçar-te al número 93478 50 77.
Assessoria d’ocupació: les consultes es faran via telefònica o per whatsapp. Si vols demanar hora de consulta, pots adreçar-te al número 638 17 10 72.
Per demanar hora per a qualsevol assessoria, excepte la d’Ocupació, també podeu enviar un correu a lloro@joves.prat.cat o escriure al Whatsapp 638 9249 76.
El Servei Públic de Consum està tancat pel que fa a l’atenció presencial, però el personal treballa des de casa. Qualsevol consulta es pot enviar a omic@elprat.cat. Les reclamacions, queixes i denúncies, només temporalment, es poden tramitar online, amb signatura digital. La forma de tramitació telemàtica es pot consultar a l’enllaç següent.
Telèfon: 93 379 0050 (es derivarà la trucada a Educació)
Correu electrònic: educacio@elprat.cat
Canals digitals: Web / Facebook / Twitter / Instagram
Aquest tràmit es reactiva després de la suspensió efectuada a conseqüència de la situació d’alarma de salut pel covid-19 amb modificacions importants. Podeu consultar tota la informació a elprat.cat/preinscripcio
Ajuts d'urgència per a famílies que reben beques de menjador
L'Ajuntament del Prat ha facilitat ajuts d’urgència per a les famílies dels nens i nenes que actualment ja són beneficiaris d’una beca menjador D’aquesta manera, es vol garantir que puguin seguir mantenint una alimentació saludable, malgrat que no puguin assistir al menjador escolar durant els propers dies.
D'una banda, s'han repartit les targetes moneder per als infants que reben beca de menjador, que depenen de la Generalitat de Catalunya i són gestionades pel Consell Comarcal del Baix Llobregat. Concretament, s'han distribuït entre 1.081 infants del Prat. Aquestes targetes es recarreguen automàticament mentre duri l’estat d’alarma.
D'altra banda, el propi Ajuntament del Prat ha finançat i distribuït targetes moneder per a infants i alumnes de les Escoles Bressol municipals. S’han atorgat i repartit targetes moneder a 86 infants. Aquestes targetes es recarreguen automàticament mentre duri l’estat d’alarma.
Aquelles famílies que restin pendents de recollir a targeta poden passar per la UPASS al carrer d’Ignasi Iglesias 9.
També es reparteixen altres modalitats de targetes moneder per finançar els berenars dels joves participants del Centre Obert o per cobrir despeses de necessitats alimentàries i bàsiques de persones amb dificultats socieconòmiques.
D’acord amb les comunitats educatives dels centres de primària i escoles bressol de la ciutat, s’han recollit aquells productes o aliments frescos existents a les cuines dels menjadors escolars o susceptibles de caducar per tal d’evitar el malbaratament i contribuir a donar respostes a les situacions de necessitat a través del banc d’aliments al Punt Solidari.
Durant aquests dies tant els centres educatius com l’ajuntament están reformulant la seva activitat i els projectes educatius per desenvolupar-los de manera alternativa, via online, etc. Cada familia pot seguir les orientacions del seu centre a través dels web i plataformes del centre.
També es faran recomanacions de recursos educatius de suport per acompanyar es infants durat el confinament, sempre en coordinació amb els centres educatius.
L'Ajuntament també ha repartit 221 tauletes tàctils a infants i adolescents que no tenien a casa seva les condicions adients per seguir les classes online, per tal de garantir la igualtat d'oportunitats en l'educació telemàtica. Aquesta acció complementa els ajuts que ha ofert el Departament d'Educació de la Generalitat, competent en la matèria, amb aquesta finalitat.
Anglès
Des del programa Interseccions i dins de l’àmbit d’anglès es posa en marxa una nova plataforma per donar continuitat al projecte d’auxiliars de conversa, amb recursos per a totes les edats. Més informació.
Bressol
Es proposen orientacions a les famílies amb recursos sobre diferents vessants d’acompanyament dels infants de 0 a 3 anys a través de l’espai web de bressol.
Orientació educativa
Al web d’educació hi ha un apartat d’orientació es poden trobar recursos sobre orientació acadèmica i profesional de l’alumnat, que poden ser d’interès per a tot aquell alumnat que es troba en transició entre etapes educatives diferents. Es pot trobar una guía d’orientació molt interessant amb recursos molt variats.
Assessories joves
Per tal de fer suport d'orientació acadèmica a l'alumnat de cursos finals d'ESO, batxillerat etc., en el seu procés de tria d'estudis a cursar el proper curs continua funcionant l'Assessoria d'Orientació Acadèmica i Professional de la forma següent: el professional contactarà telefònicament amb les persones que tinguin hora i l’assessoria es realitzarà per mitjà d’aquestes trucades. Les consultes es faran via telefònica amb suport de whatsapp o correu electrònic. Per a joves que no tinguin cita però hi estiguin interessats cal demanar hora al tel. 93478 50 77.
Al web de prensa del Departament d’Educació es pot seguir l’actualitat educativa
14/04/20
Entrevista al Conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya Josep Bargalló al Via lliure RAC1.
05/04/20
04/04/2020
02/04/2020
Educació ajorna les oposicions docents a la tardor
01/04/2020
26/03/2020
Les primeres targetes moneder per als ajuts de menjador escolar ja s'estan utilitzant
Els equipaments culturals romanen tancats a causa de la situació excepcional de confinament que viu la ciutat, però l'activitat però la seva activitat continua en línia i es pot contactar si és necessari via correu electrònic o telefònicament, en dies laborables de 9 a 13.30 h:
El Prat preservarà a l’Arxiu Municipal la memòria popular de la crisi pel coronavirus. Està recollint expressions ciutadanes creades durant aquestes setmanes, tant digitals com materials: dibuixos, fotos, relats, pancartes, vídeos...
Els Centres Esportius Municipals obren el seu web de classes virtuals i exercici físic online a tota la ciutadania mentre duri l’emergència. De forma presencial, els centres reobriran les seves portes el dilluns 22 de juny.
No es passaran les quotes corresponents als abonaments dels Centres Esportius Municipal fins que les instal·lacions estiguin obertes al públic amb normalitat. Així mateix, la part no consumida dels abonaments del mes de març es retornaran oportunament. Fins a principis de maig, ja s'havien retornat quotes per aquest concepte per un valor total de 107.004 €.
Des del CEM Sagnier i el CEM Estruch ens fan arribar aquestes sessions d'exercicis per fer a casa:
Taula d'estiraments (pdf - 376522 bytes)
Taula d'estiraments
Taula d'exercicis 1 (pdf - 459340 bytes)
Taula d'exercicis 1
Taula d'exercicis 2 (pdf - 448629 bytes)
Taula d'exercicis 2
Taula d'exercicis 3 (pdf - 478515 bytes)
Taula d'exercicis 3
Taula d'exercicis 4 (pdf - 441443 bytes)
Taula d'exercicis 4
Taula d'exercicis 5 (jpg - 302381 bytes)
Taula d'exercicis 5
Taula d'embarassades (pdf - 536993 bytes)
Taula d'embarassades
Taula d'estiraments 2 (pdf - 376522 bytes)
Taula d'estiraments 2
Entrenament per gent gran del col•legi de fisios de Catalunya (pdf - 456334 bytes)
Via Pública
Aigua
Neteja viària
Els equips de desinfecció de la via pública al Prat s'han gairebé duplicat aquest mes de maig. En aquests moments, totes les brigades de neteja també fan desinfecció, sumant un total de 9 equips. Aquests dispositius realitzen baldejos a les nits i a les tardes, neteges de contenidors i escombrades amb llances.
Des del passat 11 de maig, s'ha reprès el servei de neteja de la ciutat al 100%, després d'haver-lo reduït a serveis essencials durant el primer període del confinament. Degut a l’ús més intensiu de la via publica que s'està fent amb el procés de desconfinament gradual, ha calgut augmentar els serveis de neteja fins al 100 %, tal com funcionaven abans de l'inici de l'epidèmia
Habitatge
dimarts, 18 gener, 2022 - 10:15
divendres, 26 febrer, 2021 - 08:15
dilluns, 11 gener, 2021 - 10:15